İndex

"Akdeniz diyeti, kalp krizi riskini azaltıyor"

"Akdeniz diyeti, kalp krizi riskini azaltıyor"

Haber

Yazı boyutu Azalt Arttır
Kanada'nın Hamilton şehrindeki McMaster Üniversitesi'nde yapılan araştırma, Akdeniz diyetinin kalp sağlığı üzerinde son derece etkili olduğunu ortaya koydu.

Dr. Sonia Anand ve ekibi tarafından yapılan ve ülkedeki gazete ve televizyonlar tarafından geniş yer verilen araştırmanın sonuçlarına göre meyve sebze, yoğurt, peynir, kuruyemiş, ceviz, kepekli un, yulaf, çavdar, balık ve baklagillerin günün öğünlerine düzenli dağılımıyla oluşan Akdeniz diyeti kalp krizi riskini önemli ölçüde azaltıyor.

Yiyecekler ve diyet sistemlerinin kalp sağlığına etkileriyle ilgili 1950 ile 2007 yılları arasında yapılan ve sonuçları yayımlanan 200'ün üzerindeki araştırmayı yeniden inceleyen Dr. Sonia Anand, araştırmanın, "hastalıklara karşı beslenmede eksik kalan bir şeyler olmalı" düşüncesiyle başladığını söyledi.

Dr. Anand, "Özellikle kırmızı et ağırlıklı Batı tipi beslenme alışkanlığından artık vazgeçmek gerekiyor. Biz de İtalyanlar veya Yunanlılar gibi Akdeniz diyetine alışmalıyız" dedi.

Araştırma, Kanada Kalp Sağlığı Vakfı ve Kanada Sağlık Enstitüsü tarafından finanse edildi.

Servisler » iPhoneMobilHaber SMSGörüntülü HaberFacebookTwitterSitene Ekle

Diğer Haberler

ADnet

Diğer Haberler

Reklam

Reklam

Test

TEST

Sevgililer Günü'nü nasıl geçirmelisiniz?
Canınız bir şeylere sıkkın. Kendinizi toplamak için bunlardan hangisini yaparsınız?





Devam