İndex

Vitamin efsanesi sona mı eriyor?

Vitamin efsanesi sona mı eriyor?

Haber

Yazı boyutu Azalt Arttır
Kanser uzmanları, etkileri bilinmeden gereğinden fazla tüketilen ve sağlıklı olduğu düşünülen bazı gıdaların tam ters etki göstererek kansere neden olabileceğini konusunda uyarıyor. 4. Preventive Onkoloji Kanserden Korunma Sempozyumu öncesi CNN TÜRK'e konuşan Hacettepe Üniversitesi'nden Kongre Başkanı Prof. Dr. İsmail Çelik, vitamin takviyesi ve kapsüllerinin kanserden koruma etkisinin tam tersine kanseri tetiklediğini gösteren çalışmalara dikkat çekiyor.

Vitaminler kanserden korur efsanesi sona mı eriyor? Vitamin kutuları çöpe mi gidecek?

Danimarka'da Kopenhag Üniversitesi'nde yapılan araştırmada, antioksidan olarak bilinen A, E ve C vitamin haplarının, ömrü uzatmaya yaramadığı ortaya çıktı. Üstelik  araştırmacılar, bu vitamin haplarının kullanımının az da olsa insan yaşamına olumsuz etkisi olabileceğini gördü.

En son Norveç'te bu konuda çalışma yapıldı. Çalışmalar folik asit ve B12 desteği alan kalp hastaları arasında, akciğer kanserine yakalananların oranının genel nüfusuna göre yüzde 25 daha fazla olduğunu ortaya koydu.

Araştırmaya göre, vitamin desteği alanların diğer kanser türlerinden ölüm oranı da daha yüksek.

Hacettepe Üniversitesi İç Hastalıkları ve Medikal Önkoloji Uzmanı  Prof. Dr. İsmail Çelik, antioksidanların hap olarak alınmaktansa yiyeceklerden alınmasının yararlı olduğunu savunuyor.

Prof. Çelik, "Soyanın içindeki östrojen hormonuna benzer etkideki maddeler, yüksek dozda alındığında östrojene bağlı gelişebilen meme ve endometrium kanserlerine yol açabilir'' diyor.

Havucun içinde de bulunan beta-karoten maddesi de umulan etkiyi göstermeyebilir bu maddenin fazla alınması, yararlıdır düşüncesinin tam aksine sigara bağımlılarında akciğer kanseri riskini artırdığı ortaya çıktı.

Kısacası hiçbir bitki karışımı ya da vitamin kapsülü takviyesinin, bilimsel olarak kanserden koruyucu etkisi saptanmiş değil. Kanserden korunmak için tek ve geçerli beslenme önerisi American Cancer Society 'nin de tanımladığı gibi, günde en az 5 porsiyon meyve ve sebze içeren, yağdan düşük, lifçe yüksek beslenme rejimi...

İlgili Konular » VitaminlerKanserdiğer konular »
Servisler » iPhoneMobilHaber SMSGörüntülü HaberFacebookTwitterSitene Ekle

Diğer Haberler

ADnet

Diğer Haberler

Reklam

Reklam

Test

TEST

Sevgililer Günü'nü nasıl geçirmelisiniz?
Canınız bir şeylere sıkkın. Kendinizi toplamak için bunlardan hangisini yaparsınız?





Devam