M.Ö. 10 bin yılına ait köy

Suriye'de yapılan arkeolojik kazılarda, göçebe yaşamdan yerleşik yaşama geçerken kurulan bir köyün kalıntıları bulundu.

Resmi haber ajansı SANA'nın haberine göre, Hama kentinin Belaas Dağı civarında yapılan arkeolojik kazılarda MÖ 10 bin yıllarında kurulmuş bir köyün kalıntıları gün ışığına çıkarıldı.

Suriyeli ve Fransız bilim adamlarından oluşan ekip tarafından keşfedilen antik köyün mimarisinin Fırat havzası ve Filistin'de daha önce keşfedilen neolitik dönem kalıntılarından farklı olduğu kaydedildi.

Hama Arkeoloji Dairesi araştırmacılarından Abdulselam El Beşemki, antik köy keşfinin Suriye'deki (şimdiki sınırları içindeki) neolitik dönem tarihinin belgelenmesi açısından büyük önem taşıdığını söyledi.

El Beşemki, MÖ 10000- 6000 yıllar arasındaki dönemin insanlık tarihi açısından çok önemli olduğunu vurgulayarak, "Bu dönemde, göçebe taş devri topluluklarının yerleşik yaşama geçerek yerleşim birimleri oluşturduğunu" hatırlattı.

Keşfedilen antik köyün bir tarım köyü olduğunu belirten El Beşemki, "tarım köylerinin modern taş devri topluluklarında belirleyici unsur olduğunu ve avcılıktan yiyecek üretimine geçildiğini gösterdiğini" söyledi.