İndex

"Kilo vermek damar sertliğini azaltıyor"

"Kilo vermek damar sertliğini azaltıyor"

Haber

Yazı boyutu Azalt Arttır
İsrailli bilim adamları, ilk kez gözle görülür biçimde, kilo vermenin damar sertliği riskini önemli biçimde azalttığını ispat ettiklerini açıkladılar.

Beer Sheva Üniversitesinden bilim adamları, 140 hasta üzerinde iki yıl süren araştırmalarında, beynin başlıca arteri olan şahdamarında kolesterol birikmesinin gelişimini üç boyutlu ekografi tekniğiyle izlediler.

Araştırmanın sorumlusu Doktor İris Shai, ilk kez gözle görülür biçimde, aşırıya kaçmayan bir beslenme rejiminin sadece kolesterol birikimini engellemekle kalmayıp, aynı zamanda, arterlerin hacmini ve kan basıncını azalttığını tespit ettiklerini söyledi.

Shai, "Hastalar yeniden kilo alsalar bile uzun dönemli bir beslenme rejimi, damarların iç çeperleri üzerinde lipid (kolesterol) birikmesini beraberinde getiren damar sertliği şekli olan ateroskleroz ile mücadelede etkili oluyor" dedi.

Hayvansal yağlar açısında zayıf akdeniz mutfağı temelinde bir zayıflama tedavisi uygulanan hastalar üzerinde yapılan araştırmanın sonuçları, Amerikan tıp dergisi Circulation'un son sayısında yayımlandı. Ateroskleroz, beyin kanaması ve enfarktüste önemli bir risk faktörü olarak görülüyor.


İlgili Konular » Sağlıklı Yaşamdiğer konular »
Servisler » iPhoneMobilHaber SMSGörüntülü HaberFacebookTwitterSitene Ekle

Diğer Haberler

ADnet

Diğer Haberler

Reklam

Reklam

Test

TEST

Ne bakanı olursunuz?
Sizce insanoğlunun yaptığı en büyük tarihsel hata ne?





Devam