İndex

Fazla kahve içiyorsunuz çünkü...

Fazla kahve içiyorsunuz çünkü...

Haber

Yazı boyutu Azalt Arttır
Bazı genlerin kişilerin daha fazla kahve içmesine neden olabileceği belirtildi.

ABD'deki Ulusal Kanser Enstitüsü'nden Neil Caporaso'nın yaptığı araştırma, CYP1A2 ve AHR genlerinin farklı versiyonlarını taşıyan kişilerin, diğerlerinden daha fazla kahve içtiğini gösterdi.

"PLoS Genetetics" dergisinde yayımlanan araştırmaya 50li yaşlarda 47 binden fazla kişi katıldı.

Katılımcılardan CYP1A2 geninin "fazla tüketim" adı verilen versiyonunu taşıyanların diğerlerinden daha fazla kafein tükettiği görüldü. AHR geninin ise CYP1A2 genini düzenlediği belirtildi.

Caporaso, bu iki genin rolünün bilinmesinin kafeinin bedene etkisinin daha iyi araştırılmasını sağlayabileceğini vurguladı.

Konuya ilişkin makale Fransız "Le Point" dergisinde de yer alıyor.


Servisler » iPhoneMobilHaber SMSGörüntülü HaberFacebookTwitterSitene Ekle

Diğer Haberler

ADnet

Diğer Haberler

Reklam

Reklam

Test

TEST

Hangi duyunuz daha keskin?
Kalıcı bir bilgi edinmenin sizin için en kolay yolu hangisi?





Devam