Sebze ve meyve tüketimi Tip-2 diyabete karşı koruyor. İngiliz bilim insanlarının yaptığı araştırmanın bulguları bu yönde. Araştırmaya göre bol sebze meyve tüketmek diyabet riskini azaltıyor.
(CNN TÜRK) --
Doğal
beslenme, sebze ve meyve tüketme.... Uzmanların sağlıklı yaşam için altını her fırsatta çizdiği
beslenme şekli.
İngiltere'den gelen bir haber, sebze ve meyve tüketiminin önemini bir kez daha gösterdi.
Cambridge Metabolik Bilim Enstitüsü'nün araştırmasına göre, sebze-meyve tüketimini ve çeşitliliğini artırmak, Tip-2 diyabetten yani
şeker hastalığından koruyor.
Araştırma "Diabet Care" dergisinde yayınlandı. 40-79 yaşları arasında 3 bin 700 kişi 11 yıl boyunca takip edildi.
Katılımcılardan tükettikleri besinler ve öğünleri hakkında günlük tutmaları istendi.
Araştırma esnasında katılımcılardan 653'ünde Tip-2
diyabet tespit edildi. Ve günlükler incelendiğinde diyabeti olduğu belirlenen hastaların sağlıklı hastalara oranla daha az sebze ve meyve tükettiği ve beslenmelerinde çeşitliliğe önem vermedikleri gözlendi.
Araştırmaya göre, fazla sebze ve meyve tüketen katılımcıların,, az tüketenlere oranla Tip-2 diyabete yakalanma olasılıkları yüzde 21 daha az.
Haftada 16 çeşit meyve ve sebze tüketenlerde bu oran yüzde 40'a kadar çıkabiliyor.
Sebze-meyve çeşitliliği sadece
vitamin ve mineral sağlamakla kalmıyor, kronik hastalıklardan da koruyor.
Sebze-meyve tüketimi önemli. Ama uzmanlara göre yeterli değil. Fazla kilo, hareketsizlik ve
sigara da kaçınılması gereken tehlikeli üçlü.