İndex

Süt inmeye karşı koruyor

Süt inmeye karşı koruyor

Haber

Yazı boyutu Azalt Arttır
Az yağlı süt ve süt ürünlerinin, inme geçirme ihtimalini azalttığı ortaya çıktı.

Stroke dergisinin internet sitesinde yayımlanan araştırmaya göre, günde dört porsiyon az yağlı süt ürünü tüketmek, inme riskini yüzde 12 azaltıyor.

Stockholm'deki Karolinska Enstitüsü bilim adamları, Dr. Susanna Larsson başkanlığında yaptığı araştırmada, 45 ile 83 yaş arasında 75 bin sağlıklı İsveçli kadın ve erkeğin beslenme alışkanlıklarını, yaşam tarzını ve sağlık verilerini değerlendirdi.

Düzenli olarak az yağlı süt ürünü tüketenlerin iskemik inme geçirme ihtimalinin ise yüzde 13 azaldığı görüldü.

Bilim adamları, bu ürünlerin inme riskini azaltmasının, sağlıklı beslenmenin tansiyon üzerindeki olumlu etkisiyle bağlantılı olduğunu tahmin ediyor.

İsveç'te genelde az yağlı süt ürünlerine eklenen D vitamininin de rolü bulunabileceği belirtiliyor.

Servisler » iPhoneMobilHaber SMSGörüntülü HaberFacebookTwitterSitene Ekle

Diğer Haberler

Diğer Haberler

Reklam

Reklam

Test

TEST

Hangi denizsiniz?
Akşam yemeğine çıkmak için olmazsa olmazınız hangisidir?





Devam