hourSON DAKİKA
weather
İstanbul
down-arrowup-arrow

İşte Başbakan'ın yeni projeleri...

İşte Başbakanın yeni projeleri...
    expand

Başbakan Erdoğan bugün Haliç Kongre Merkezi'nde yeni projelerini açıkladı. Projeler İstanbul, İzmir ve Diyarbakır'ı kapsıyor.

DİYARBAKIR PROJELERİ

- Diyarbakır’ın çehresini değiştirecek büyük projeleri sizlerle paylaşmak istiyorum.

İlk proje: Suriçi Yenileme Projesi

- Diyarbakır’ı uluslararası bir turizm destinasyonu haline getireceğiz. İlk projemiz Suriçi Yenileme Projesi. Tarihi surlar iki yerden yıkılmış durumda. Bu iki yerde onarım yapılacak. Suriçi'ne eskiden olduğu gibi kapılardan girilmesini sağlayacağız. 500 sivil mimari yapıyı aslına uygun hale getireceğiz. Suriçi’ni çirkin yapılardan kurtarıyoruz.

- TOKİ bu kentsel dönüşüm için kolları sıvadı. 1272 yeni konut yapıalcak kimsenin hakkı gasp edilmeden sahiplerine teslim edilecek.

2. proje: Havalimanı

- Askeri ve sivil havalimanını birbirinden ayırıyoruz. Diyarbakır’a yakışan havalimanını kente kazandırıyoruz.

3. proje: Dicle Vadisi Projesi

Diyarbakır’a yeşil ile mimarinin birlikte yükseldiği yeni bir yaşam alanı kazandırıyoruz. Tek ve iki katlı olarak düşünülen yapılarda Diyarbakır iklimine uygun olacak. Proje ile vatandaşlarımızın yaşam kalitesini arttıracağız. Diyarbakır’a farklı bir tarz kazandıracağız. Şimdi Bay Kemal’e sorsan "Burada insan yok" der.

Diyarbakır-Şanlıurfa otoyolu

- Bu otoyol tamamlandığında Türkiye’yi boydan boya geçen kesintisiz bir hat olacak. Şanlıurfa–Habur arasına Diyarbakır’ı da dahil ediyoruz. Böylece Diyarbakır’ı Şanlıurfa, Ankara, İstanbul ve Edirne’ye kesintisiz olarak bağlıyoruz.

Silvan Barajı Projesi

- Silvan Projesi ile 2 milyon 450 bin dekar tarım arazisinin sulanabilmesini sağlıyoruz. Bu projeyle hayata geçecek sulama sistemi sayesinde çiftçilerimize, yılda 735 milyon lira ilave gelir elde etme imkanı getiriyoruz. Bay Kemal burada da insan yok çiftçi var der. Bunu da hatırlatırım: 318 bin kişiye iş imkanı oluşturacağız.

İki yeni şehir hastanesi

- Toplam yatak sayısını 1630’a çıkarıyoruz.

Son proje: Modern bir stadyum

- Diyarbakırspor’a yakışır modern bir stadın inşaatına başlanacak ve gençlerimizin hizmetine sunulacak.

İZMİR PROJELERİ

Körfez Geçişi Projesi

- İzmir içinilk projemiz, Körfez Geçişi Projesi, diğer adıyla, İZKARAY. Bu projeyle, İzmir Körfezi'nin iki ucunu birbirine bağlıyoruz. Bostanlı ile İnciraltı'nı 4.5 kilometre köprü ve 1.5 kilometre batırma tüp tünelle birbirine kavuşturuyoruz

Konak Tüneli

- Çok yoğun trafik taşıyan bölümde trafiği yer altına alıyoruz. Bu yolun toplam uzunluğu 2.5 kilometre. Bu proje ile seyahat sürelerini kısaltacağız.

"Ne ayrımı be... "

- Ondan sonra diyorlar ki ayrım mayrım ne ayrımı be. İstanbul’da bütün metroyu İstanbul Büyükşehir Belediyesi yaptı. Ulaştırma Bakanlığı devreye girmeseydi İzmir metrosu bitemeyecekti. Ah benim İzmirli kardeşim ahhh… Bunları bilin."

Yüksek hızlı tren projesi

- Hızlı trenin Ege’deki kalbi İzmir olacak. Hızlı tren hatlarıyla tüm Türkiye’ye açılan bir kapı olacak. İzmir-Ankara seyahat süresi 3.5 saate inecek.

Sabuncubeli Tüneli

- Tünel toplam 4 km uzunluğunda 2 gidiş 2 geliş olarak planladık.

"İzmir, Ankara ve İstanbul'u birbirine bağlıyoruz"

Otoyollarla İzmir’i Ankara ve İstanbul’u birbirine bağlıyoruz. Tamamlandığında Ankara İstanbul arası 5 saate inecek.

Metro ağı

İzmir’de metro hattını da metro ağı haline getiriyoruz.

İSTANBUL PROJELERİ

İki yakada iki şehir hastanesi

- İstanbul'un iki yakasına iki yeni şehir hastanesi yapacağız. Bunlardan biri İkitelli’de Olimpiyat Stadı’nın yanında olacak. Toplamda 2 bin yataktan oluşacak bu hastane sözleşmesini en kısa zamanda imzalıyoruz. Anadolu yakasında da en uygun yer tespit edilerek en kısa zamanda inşa edilecek.

Taksim Meydanı Projesi

- Taksim’de Tarlabaşı, Cumhuriyet Bulvarı araç trafiğini yer altına alıyoruz. Bölgedeki binaların süratle aslına uygun olarak restorasyonun yapılması lazım. O tinercilerden minercilerden burayı arındıracağız. Pırıl pırıl yapacağız.

- AKM önü ve Taksim Anıtı çevresindeki araç trafiğini tamamen alta alacağız. Böylece tüm Taksim Meydanı’nı yayalara tahsis etmiş olacağız.Alttaki araç trafiğini her yöne ulaşmayı mümkün kılacak şekilde tasarladık.

Taksim Topçu Kışlası yeniden yapılacak

- Gezi Parkı'nın olduğu yer eskiden Taksim Topçu Kışlası'ydı. Bu kışlanın inşa tarihi Sultan 3. Selim’e kadar uzanıyor. Taksim Topçu Kışlası 1940 yılında İstanbul Valisi ve Belediye Başkanı Lütfi Kırdar döneminde yıktırılmıştı. Yıkılan bu alana da Gezi parkı inşa edildi. Şimdi biz aslına uygun haline getiriyoruz. Taksim Topçu Kışlası'nı yeniden inşa ediyoruz.

- Burası önceden meşhur Taksim Stadı'ydı. Baktılar ki biz buradan çok büyük darbe yiyeceğiz aşağıda alel acele Dolmabahçe Stadı inşa edildi. Burası da yerle yeksan edildi. İşte CHP zihniyeti bu. CHP tarihi yıkan bir zihniyettir.

Adalar Projesi

- Yassıada ve Sivriada’yı yeniden ele alıyoruz. Farklı bir çehreye kavuşturuyoruz. Bu iki adayı Türkiye’nin iki sembol adası haline getirmeyi planlıyoruz. Bu konuda Genelkurmay Başkanımıza özellikle teşekkür ediyorum. Çünkü TSK’ya tahsis edilmişti Yassıada şimdi devraldık. Yassıada’yı Yaslıada olmaktan çıkarıyoruz.

- Her iki adayı da kongrelerin yapılabileceği ve buradaki idam edilen başta merhum Menderes, Polatkan ve Zorlu’nun bıraktığı eserler noktasında bunların sergilenebileceği müzeler. Bunun dışında varislerinden alabileceğimiz kitaplar varsa kütüphaneler oluşturacağız. Kongre merkezleri ve oteller kuracağız. Yassıada’yı bir demokrasi ve özgürlükler adası yapıyoruz. İnanıyorum ki bu bir tarihi yanlışın giderilmesi olacak.