Kanguruların çoğu solakmış

Solaklığın yalnızca insanlara ve bazı primatlara özgü olmadığı bir kez daha kanıtlandı.

Rusya'daki St. Petersburg Üniversitesi'nden Biyolog Yegor Malaşiev ve ekibinin araştırması, kanguruların çoğunun hareketlerinde, görsel, işitsel algılamalarda bedenin sol yarısını kullandığını ortaya koydu.

Avustralya'da yaşayan farklı kanguru türlerini inceleyen bilim adamları, gri ve kızıl kanguruların doğuştan solak olduğu, küçük kanguruların yiyeceklerini sol elleriyle yediği sonucuna vardı. Ağaçta yaşayan kanguru türlerinin ise sağ ellerini kullandıkları belirlendi.

Bitince internetin hızı 20 kat artacak!

Bilim adamları, kanguruların çoğunun sağ elini kullanmamasının bu hayvanların beyninin sağ ve sol yarım kürelerini bağlayan sinir hücresi sisteminin diğer memelilerden farklı olmasından kaynaklandığını vurguladı.

Bükülemeyen iPhone 6S yapıyorlar

Araştırmanın sonuçları "Current Biology" dergisinde yayımlandı. Daha önce yapılan araştırmalar, dişi kedilerin genellikle sağ patilerini, erkek kedilerin ise sol patilerini kullandıklarını, papağanların çoğunun (sol ayak ve sol gözünü kullanarak) solak olduğunu, Japon balıklarının tehlike anında daha çok sağ tarafa doğru kaçtığını, kambur balinaların yiyecekleri çiğnerken çenesinin sağ tarafını tercih ettiğini göstermişti.

{$ item.Title $}