Türkiye otomotiv ihracatında rekor artış... Temmuzda 3,8 milyar dolar

Türkiye otomotiv ihracatında rekor artış... Temmuzda 3,8 milyar dolar

Türkiye’nin ihracat lideri otomotiv endüstrisi, temmuz ayında önemli bir başarıya daha imza attı. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, sektörün ihracatı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 23 artış göstererek 3 milyar 838 milyon dolara ulaştı.

Haberin Devamı
Haberin Devamı

Otomotiv endüstrisi, yılın ilk yedi ayında geçen seneye göre yüzde 15’lik bir artışla toplam 23 milyar 822 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bu rakam, sektörün Türkiye ihracatından aldığı payın yüzde 15,4 seviyesine ulaşmasını sağladı.

ÜRÜN GRUPLARINDA YÜKSELİŞ SÜRÜYOR

Temmuz ayında otomotiv ihracatında tüm alt ürün gruplarında dikkate değer artış yaşandı.

Haberlerimizi Google'da takip edin

En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.

Google’da tercih edilen kaynak olarak ekleyin

Tedarik endüstrisi: 1 milyar 363 milyon dolar

Binek otomobiller: Yüzde 4 artışla 1 milyar 204 milyon dolar

Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar: Yüzde 26 artışla 627 milyon dolar

Otobüs, minibüs ve midibüs: Yüzde 124 artışla 318 milyon dolar

Çekiciler: Yüzde 260 artışla 223 milyon dolar

Diğer sektörler: 103 milyon dolar

ALMANYA İLK SIRADA

Temmuz ayında otomotiv sektörünün en büyük pazarı Almanya oldu. Almanya’ya yapılan ihracat yüzde 69 artarak 639 milyon dolara çıktı.

Birleşik Krallık: 429 milyon dolar

Fransa: Yüzde 48 artışla 427 milyon dolar

Bu üç ülke, otomotiv sektörünün ihracatındaki en güçlü pazarlar olarak öne çıktı.

Sıradaki Haber
Sıradaki Haber