Türkiye otomotiv ihracatında rekor artış... Temmuzda 3,8 milyar dolar

Türkiye’nin ihracat lideri otomotiv endüstrisi, temmuz ayında önemli bir başarıya daha imza attı. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, sektörün ihracatı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 23 artış göstererek 3 milyar 838 milyon dolara ulaştı.
Otomotiv endüstrisi, yılın ilk yedi ayında geçen seneye göre yüzde 15’lik bir artışla toplam 23 milyar 822 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bu rakam, sektörün Türkiye ihracatından aldığı payın yüzde 15,4 seviyesine ulaşmasını sağladı.
ÜRÜN GRUPLARINDA YÜKSELİŞ SÜRÜYOR
Temmuz ayında otomotiv ihracatında tüm alt ürün gruplarında dikkate değer artış yaşandı.
Tedarik endüstrisi: 1 milyar 363 milyon dolar
Binek otomobiller: Yüzde 4 artışla 1 milyar 204 milyon dolar
Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar: Yüzde 26 artışla 627 milyon dolar
Otobüs, minibüs ve midibüs: Yüzde 124 artışla 318 milyon dolar
Çekiciler: Yüzde 260 artışla 223 milyon dolar
Diğer sektörler: 103 milyon dolar
ALMANYA İLK SIRADA
Temmuz ayında otomotiv sektörünün en büyük pazarı Almanya oldu. Almanya’ya yapılan ihracat yüzde 69 artarak 639 milyon dolara çıktı.
Birleşik Krallık: 429 milyon dolar
Fransa: Yüzde 48 artışla 427 milyon dolar
Bu üç ülke, otomotiv sektörünün ihracatındaki en güçlü pazarlar olarak öne çıktı.
SON DAKİKA
EN ÇOK OKUNANLAR


Altın yatırımcıları dikkat! Dev banka yeni fiyat tahminini açıkladı

Altın, döviz, borsa, mevduat! En çok kazandırması beklenen yatırım aracı hangisi?

SÜPER LOTO SONUÇ SORGULAMA EKRANI: 11 Haziran Süper Loto sonuçları açıklandı mı, ne zaman açıklanacak?

MAZOT VE GÜBRE DESTEĞİ NE KADAR? Mazot ve gübre desteği artacak mı, ne kadar olacak? Bakan Yumaklı'dan açıklama!

Togg haziran kampanyasını duyurdu! Sıfır faizli kredi ve güncel fiyat listesi
