Contemporary İstanbul'a geri sayım başladı

Contemporary İstanbul'a geri sayım başladı

Sanatseverlerin gözü Kasım ayında İstanbul’da olacak. 11. Contemporary İstanbul Çağdaş Sanat Fuarı 3 Kasım’da başlıyor. İstanbul Kongre Merkezi ve Lütfi Kırdar’da düzenlenecek fuarda bu yıl 520 sanatçının 1600 eseri ziyaretçilerle buluşacak.

11. yılını kutlayan Contemporary İstanbul hakkında merak edilenleri CI Yönetim Kurulu Başkanı Ali Güreli’den öğrendik.




Ali Güreli - CI Yönetim Kurulu Başkanı


Türkiye’de çağdaş sanatın nabzını tutan ve 10 yıldır kitleleri çağdaş sanatla buluşturan Contemporary İstanbul 3 Kasım’da kapılarını ziyaretçilere açacak. Fuarda bu yıl ne gibi yenilikler göreceğiz?


Contemporary İstanbul olarak 11. yaşımızda 3-6 Kasım tarihlerinde Lütfi Kırdar ve İstanbul Kongre Merkezi salonlarında her zamanki yerimizi alacağız. Her sene bir yenilikle bu fuarı topluma sunmayı bir görev bildik.



Bu yıl 70 galeri VE toplamda 1600’ün üzerinde eser Türkiye’den ve dünyadan gelen konuklarımız tarafından izlenebilecek.




Canan Tolon – İsimsiz


“Ünlü koleksiyonlar bu sergide”


Yeniliklerimize gelince ilk olarak bahsetmek istediğim “Collectors’ Stories” “Koleksiyonerlerin Hikayeleri” başlıklı yeni bölümümüz. 60 koleksiyonerimizin kendi koleksiyonlarından seçtikleri 2 eser ve toplamda 120 eserin yer aldığı 1500 m2 bir alanda fuarın içinde herkesin izleyebileceği bir bölüm... Serginin küratörlüğünü CI Artistik Danışmanı Marc-Olivier Wahler yapıyor.


Serginin amaçları şöyle; Türkiye’deki koleksiyonerlerin; özellikle genç koleksiyonerlerin bu sergileri izleyerek özendirilmeleri ve heyecanlanmalarını sağlamak.


Koleksiyonerlerimizle daha yakın durmak. Bir de özellikle yurt dışından gelen galerilerin bu sergiyi izlemeleri ve Türk koleksiyoneri ne alır, ne yöne gider, hangi çağdaşlıkta hangi etkilerle eser almaktadır?” sorularından bir profil çıkarmak...


Ayrıca yeni başladığımız Contemporary İstanbul Yayınları’nın ilk kitabı bu serginin kitabı olacak. Kitapları yurt dışına kendimiz dağıtacağız. Yaklaşık 200 adet kitap direkt olarak adreslere yollanacak. Bunun da amacı Türkiye’deki koleksiyoner hakkında dünyanın bilgi sahibi olması.


“1600 kadar çağdaş sanat eseri fuarda izlenebilecek”




Mike Dargas - Turn the Page


Diğer yeni bölümümüz ise; Contemporary İstanbul Tasarım Bölümü... Türkiye’de bir ya da 2 tane kurum tasarım galerisi olarak hareket ediyor. Bu bölümün amacı tasarımın önemini vurgulamak... Türk tasarımcıların ve yurt dışından gelen tasarımcıların ortak bir platformda yer almaları, iletişim içinde olmaları ve birbirlerini izlemeleri... Son olarak da Türkiye’de tasarım galerisi konusunun daha fazla anlaşılması...


Çünkü bu ürünlerin, tıpkı bir sanatçının yaptığı sanat eseri gibi Türk toplumundaki koleksiyonerler tarafından da kabul göreceğini düşünüyorum. 2016 bir başlangıç yılı, farkındalık yılı... 2017 ile birlikte daha kapsamlı bir tasarım bölümüne fuarımızda yer vereceğiz.


İstanbulluları ve ülkemiz insanını bu sene 1600 kadar eseri izlemeye davet ediyorum. Geçtiğimiz aylardaki sıkıntıları da düşünürsek, evet zor bir fuar yapıyoruz. Zor şartlarda yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz. Biz İstanbul fuarını yapmama fikrini hiçbir zaman düşünmedik.


“Dünya genelinde 260 tane sanat fuarı düzenleniyor”




Dünyada çağdaş sanat fuarları ne durumda?


15 yıl öncesine baktığımız zaman dünyada 20 kadar etkin çağdaş sanat galerisi vardı. Ama bugün dünya genelinde yaklaşık 260 tane sanat fuarı düzenleniyor. Tabii bu fuarlar irili ufaklı, yöresel, bölgesel. Günümüzde artık şehirler sanat ile bir araya gelip, sanat ile seslerini dünyaya duyurmayı ve kendilerini tanıtmayı hedefliyorlar. Aslında bu bir turizm hareketine dönüşüyor. Büyük bir turizm kitlesi sanat turlarına çıkıyor. Ama bir yandan da özellikle koleksiyonerlerin zamanları dar. Bütün galerileri izlemeleri mümkün değil. Seçici hale geliyorlar. İşte bu rekabet ortamı içinde biz de İstanbul’a layık bir fuar olmak için çalışıyoruz.




Sung-Hye Kim - Sonida76


İlk Contemporary İstanbul’dan bu yana 11 yıl geçti… Geçen bu sürede Türk Çağdaş Sanatı ne yönde ilerledi? Fuarın Türk Çağdaş Sanatı’na ne gibi etkileri oldu?


Çok etkisi oldu. Türkiye’deki galeriler yurt dışındaki fuarlara katılma gereğini anladı ve gördü. Tabii ki bu bir bütçe sorunudur. Çarpıcı olması açısından şöyle bir örnek vereyim. Yurt dışındaki büyük galeriler, gelirlerinin neredeyse %70’ini fuarlardan sağlamaya başladılar.


Fuarların böyle bir önemi var. Koleksiyonerler fuarda çok fazla sayıda eseri aynı anda görebilme imkanı buluyorlar. O yüzden galeriler fuarlara yöneldi. Uluslararası arenada daha fazla yer alabilmek için sanatçılar galerilerini fuarlara iter oldu. Bir diğer değişiklik ise; Türk koleksiyoneri yıllar önce sadece Türk sanat eserlerini satın alırken şimdi dünya sanatına açıldı. Koleksiyonerler; sağlıklı bir koleksiyonun ülke gözetmeden - ki sanatın ülkesi olmaz – oluşturulması gerektiğini, sanatın değerine bakarak satın almak gerektiğini gördü. Türk koleksiyoneri dünyada önde gelen galerilerin müşterileri haline geldiler. Bu sevindirici bir gelişmedir. Biz de Contemporary İstanbul olarak dünyadaki gelişmelere paralel olarak değiştik. Önümüzdeki seneden itibaren fuara katılan galeri sayısını sınırlı tutacağız. Bu yıl 70 galeri ile hareket ediyoruz. Bu sayıyı azami 80 galeriye çıkaracağız. Sanatın kalitesini yukarı çekmek açısından önümüzdeki yıl için böyle bir karar aldık.


Fuardaki tasarım bölümüne paralel olarak Tasarım Bienali de devam ediyor. Aralarında bir etkileşim olacak mı?




Tasarım Bienali’nin 3. yılı… Yine başarılı bir bienal oldu. Bize de bir motivasyon oldu. 2 yıl sonraki tasarım bienalinde biz de daha gelişmiş bir tasarım bölümü sunarak şehri daha fazla tasarımla bütünleştirme amacındayız. Ayrıca tasarım haftası da buna önemli bir destek oldu. Bu etkinlikler aracılığıyla tasarımın önemini Türk insanı daha yakından anlayacaktır. Bunun neticesinde dünyadan daha fazla insanın Türkiye’ye gelmesi bizim hedefimiz...


Contemporary İstanbul’un ilerleyen dönemdeki hedefleri neler olacak?


Türkiye’de çağdaş sanatın ve diğer tüm sanatların gelişmesi için Kültür Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı gibi ilgili kamu kurumları tarafından çeşitli düzenlemelerin masaya konulması lazım. Özellikle genç sanatı desteklemek adına genç sanatçıların çalışma ortamlarını ve çalışma ürünlerini, ihtiyaçlarını karşılar bir sistemin kurulması lazım. Genç sanatçıların ürettikleri ve hatta bütün sanatçıların ürettikleri işlerin daha kolay el değiştirmesi ve pazarın büyümesi içinde kurumsal koleksiyonerlik yapısının oluşturulması lazım. Burada vergisel teşvikler ve kurumların sanata yatırım yapmalarını, bütçe ayırmalarını teşvik eden mekanizmaların kurulması lazım. Her türlü sanatın yurtdışına açılması için bizim de Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin verdiği teşvikler gibi sanat ve kültür sanatçıları birliğini bir an önce kurmamız gerekiyor. Biz Contemporary İstanbul olarak çalışmalarımıza başladık.


Kaydet


Kaydet


Kaydet

{$ item.Title $}
{$ item.Title $} © {$ item.Files[0].Sources[0] $}
{$ item.Title $}
{$ item.Title $}
{$ photo.Metadata.Title $}
ilgili haberler
 
LG
MD
SM
XS