Araştırma: Doğa ruh sağlığına iyi geliyor
Yeni bir araştırma, kısa süreli doğa temasının kaygı, depresyon ve yorgunluk seviyelerini azalttığını gösterdi.
Haberin Devamı
/
Stanford Üniversitesi öncülüğünde yürütülen ve yaklaşık 450 ayrı çalışmanın incelendiği yeni bir araştırma, günde yalnızca 15 dakika doğada vakit geçirmenin ruh sağlığını önemli ölçüde iyileştirdiğini ortaya koydu.
/
Araştırma ekibinin başyazarı Prof. Yingjie Li, “Bulgularımız, doğayla kısa süreli temasın bile önemli zihinsel sağlık yararları sağladığını doğruluyor” dedi.
Haberin Devamı
/
Çalışma, günde 45 dakikadan fazla dışarıda vakit geçirmenin stresi daha fazla azalttığını ve canlılığı artırdığını gösterdi.
/
Genç yetişkinlerin, genel nüfusa kıyasla doğada vakit geçirmekten daha fazla fayda gördüğü tespit edildi.
Haberin Devamı
Haberin Devamı
/
Bu durum, çoğu ruh sağlığı bozukluğunun 25 yaşından önce ortaya çıktığı göz önünde bulundurulduğunda kritik bir bulgu olarak değerlendirildi.
