Uzmanlar Uyarıyor: Aşırı Su Tüketmek Sağlığınızı Tehdit Ediyor!
Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Pınar Sökülmez Kaya, yaz aylarında su tüketiminin önemine dikkat çekerken, fazla su içmenin de ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirtti.
Haberin Devamı
/
Prof. Dr. Kaya, aşırı su tüketiminin vücudu "su zehirlenmesi" olarak bilinen tehlikeli bir duruma sokabileceğini vurguladı. "Su, vücudumuz için gerekli bir bileşendir, ancak ihtiyaçtan fazla tüketildiğinde zarar verebilir. Bu konuda dikkatli olmak gerekmektedir" dedi.
/
Bir yetişkinin günde ortalama 2-2,5 litre su tüketmesi gerektiğini belirten Kaya, "Vücudumuzun su ihtiyacını idrarımızın rengiyle anlayabiliriz. İdrar koyu sarıya dönüşüyorsa, bu susuz kalma belirtisidir. Günlük su ihtiyacı kişiden kişiye değişir ve enerji harcama miktarımıza göre belirlenir. Sağlıklı bir yetişkinin 2.000-2.500 kalori arasında enerji tüketmesi gerektiğinde, bu kişilerin su ihtiyacı da 2-2,5 litre olmalıdır. Bu oran, enerji harcaması yüksek olan sporcular için daha fazla olabilir. Onlar, günde 5.000-6.000 kalori harcadığında, bu miktara denk gelen suyu içmelidirler" dedi.
Haberin Devamı
/
Prof. Dr. Kaya, sporcuların su ihtiyacını karşılamadıkları durumlarda, serinletici içecekler gibi alternatifleri tercih edebileceğini belirtti. Ancak şekerli içecekler yerine doğal ve sağlıklı seçenekler tercih edilmelidir. "Su tüketiminin kişiye özel olması gerekir. Aşırı su içmek vücutta ciddi dengesizliklere yol açabilir ve 'su zehirlenmesi' riski oluşturur. Bu durum vücudun elektrolit dengesini bozarak tehlikeli sonuçlar doğurabilir" diye uyardı.
/
Sonuç olarak, su içmenin sağlık açısından son derece önemli olduğunu ancak aşırıya kaçmamak gerektiğini belirten Prof. Dr. Kaya, kişisel su ihtiyacının doğru şekilde belirlenmesinin önemine dikkat çekti.
