Son Dakika

Dünyanın en güçlü lazer ışınını o ülke geliştirdi

A A

25.11.2015 - 15:37 Son Güncelleme:

Çinli bilim adamlarının, 5,13 milyar megawatt (5,13 katrilyon watt) gücünde lazer ışını geliştirdiği bildirildi.

Dünyanın en güçlü lazer ışınını o ülke geliştirdi

South China Morning Post'un haberine göre, Şanghay Optik ve Hassas Mekanik Enstitüsü'deki araştırmacılar, nükleer fizikten yüksek teknolojili silah sanayisine kadar pek çok alanda kullanılabilme potansiyeline sahip şimdiye kadar ki en güçlü lazer ışınını geliştirdi.

Bilim ve Teknoloji dergisi "Optics Letters"de yayımlanan araştırmada, ışının 5,13 milyar megawattlık güce sahip olması nedeniyle şu ana kadarki dünyada geliştirilen en güçlü lazer unvanını aldığı belirtildi.

Araştırmacılar, lazer ışınını 30 femtosaniye yani 1 saniyenin 30 katrilyonda biri kadar sürede ateşlediklerini kaydetti.

Rusya'dan askeri önlemler

Çin tarafından geliştirilen ışının daha önceki en güçlü lazer ışınını geliştiren Japonya'nın rekorunu gölgede bıraktığı kaydedildi.

Japon bilim insanları yaklaşık 5 ay önce 2 milyar megawatt gücünde ışın geliştirmeyi başarmış, ışının ateşlemesi 1 pikosaniye, yani saniyenin trilyonda biri kadar sürmüştü.

Türkiye'den Rus önlemi

Öte yandan, Çin Akademisi Fizik Mühendisliği de, Çin'in alçak seviyede uçan küçük insansız hava araçlarını hedef alan lazer savunma silahını başarıyla test etmişti.

Geliştirilen lazer silahının, iki kilometrelik alan içinde beş saniye içinde hedefin konumunu belirleyerek vurabildiği ifade edilmişti.