Türkiye, yerli nükleer reaktör geliştirme çağrısı başlattı! Bakan Kacır: Türkiye, nükleer enerji teknolojilerinde kendi yolunu açıyor

Türkiye, yerli nükleer reaktör geliştirme çağrısı başlattı! Bakan Kacır: Türkiye, nükleer enerji teknolojilerinde kendi yolunu açıyor

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye’nin nükleer enerjide yeni bir adım attığını belirterek “Yerli Nükleer Reaktör Geliştirilmesi Çağrısı”nın başladığını duyurdu.

Haberin Devamı
Haberin Devamı

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, NSosyal hesabından yaptığı paylaşımda, Milli Teknoloji Hamlesi ile yapay zekâdan savunmaya, kimyadan çeliğe kadar uzanan yüksek enerji ihtiyacını yerli, karbonsuz ve kesintisiz çözümlerle karşılamayı hedeflediklerini vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:

Türkiye, yerli nükleer reaktör geliştirme çağrısı başlattı Bakan Kacır: Türkiye, nükleer enerji teknolojilerinde kendi yolunu açıyor

“Başlattığımız ‘Yerli Nükleer Reaktör Geliştirilmesi Çağrısı’ ile; enerji güvenliğimizi pekiştirecek, dışa bağımlılığı azaltacak, net sıfır emisyon hedefimize katkı sunacak yüksek teknoloji reaktörleri Türk sanayiinin yerli üretim yetkinlikleriyle, TENMAK ve TÜBİTAK enstitüleri ile üniversitelerimizin de katkısıyla, ülkemize kazandırmayı hedefliyoruz. Türkiye, nükleer enerji teknolojilerinde kendi yolunu açıyor; bağımsızlığını ve gücünü perçinliyor.”

Haberin Devamı
Haberin Devamı

Haberlerimizi Google'da takip edin

En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.

Google’da tercih edilen kaynak olarak ekleyin

Türkiye, yerli nükleer reaktör geliştirme çağrısı başlattı Bakan Kacır: Türkiye, nükleer enerji teknolojilerinde kendi yolunu açıyor

Çağrıya başvurular 31 Aralık 2025 tarihine kadar http://rip.sanayi.gov.tr adresi üzerinden yapılabilecek.

Sıradaki Haber
Sıradaki Haber