Türkiye, yerli nükleer reaktör geliştirme çağrısı başlattı! Bakan Kacır: Türkiye, nükleer enerji teknolojilerinde kendi yolunu açıyor

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye’nin nükleer enerjide yeni bir adım attığını belirterek “Yerli Nükleer Reaktör Geliştirilmesi Çağrısı”nın başladığını duyurdu.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, NSosyal hesabından yaptığı paylaşımda, Milli Teknoloji Hamlesi ile yapay zekâdan savunmaya, kimyadan çeliğe kadar uzanan yüksek enerji ihtiyacını yerli, karbonsuz ve kesintisiz çözümlerle karşılamayı hedeflediklerini vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:

“Başlattığımız ‘Yerli Nükleer Reaktör Geliştirilmesi Çağrısı’ ile; enerji güvenliğimizi pekiştirecek, dışa bağımlılığı azaltacak, net sıfır emisyon hedefimize katkı sunacak yüksek teknoloji reaktörleri Türk sanayiinin yerli üretim yetkinlikleriyle, TENMAK ve TÜBİTAK enstitüleri ile üniversitelerimizin de katkısıyla, ülkemize kazandırmayı hedefliyoruz. Türkiye, nükleer enerji teknolojilerinde kendi yolunu açıyor; bağımsızlığını ve gücünü perçinliyor.”

Çağrıya başvurular 31 Aralık 2025 tarihine kadar http://rip.sanayi.gov.tr adresi üzerinden yapılabilecek.
SON DAKİKA
EN ÇOK OKUNANLAR


ADALET BAKANLIĞI PERSONEL ALIMI: 2026 CTE Kadro Dağılımı Açıklandı! Adalet Bakanlığı Personel Alımı Başladı mı? Hangi Kadrolar Var? 4 Bin 508 İnfaz Koruma Memuru Alınacak

12. YARGI PAKETİ SON GELİŞME: Adalet Bakanlığı 12. Yargı Paketi Meclis'ten Geçti Mi, Ne Zaman Geçecek? Af Çıkacak Mı?

HAFTA SONU TATİLİ YILLIK İZİNDEN DÜŞER Mİ? Haftalık izin (Cumartesi-Pazar) Yıllık İzinden Sayılıyor Mu? Yargıtay'dan Emsal Karar...

YKS GİRİŞ BELGESİ SORGULAMA: ÖSYM AİS 2026 YKS giriş yerleri belli oldu! AYT- TYT- YDT sınav belgesi nereden alınır?

NATO ZİRVESİ NE ZAMAN? 2026 NATO Zirvesi Nerede, Ne Zaman Yapılacak? Alınacak Tedbirler Neler?
