TÜİK açıkladı: Türkiye'de obezite oranı yükseldi

{ title }

SONRAKİ VİDEO

Kaynak:CNN TÜRK

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2025 Türkiye Sağlık Araştırması sonuçları, ülkedeki obezite oranında artış yaşandığını ortaya koydu. Verilere göre, 15 yaş ve üzeri bireylerde obezite oranı yüzde 21,8’e yükseldi. TÜİK ayrıca 2025 yılı ulusal eğitim istatistiklerini de yayımladı.

 

Haberin Devamı
Haberin Devamı

OBEZİTE ORANINDA ARTIŞ

Türkiye İstatistik Kurumu, 2025 yılına ait obezite verilerini açıkladı. Buna göre bireylerde obezite oranı yüzde 21,8’e yükseldi. Bu oran, 2022 yılında yüzde 20,2 seviyesindeydi.

Araştırma sonuçları, boy ve kilo ölçümleri üzerinden hesaplanan vücut kitle indeksi esas alınarak hazırlandı. Buna göre son üç yılda obezite oranında kademeli bir artış yaşandığı görüldü.

KADIN VE ERKEKLERDE OBEZİTE DAĞILIMI

Kadınlarda obezite oranı yüzde 24,8’e çıkarken, erkeklerde bu oran yüzde 18,7 olarak kaydedildi. Aynı verilerde, kadınların önemli bir bölümünün fazla kilolu kategorisinde yer aldığı da belirtildi.

 

FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYİ DÜŞÜK

Sağlık araştırmasında yalnızca kilo verileri değil, yaşam alışkanlıkları da incelendi. Fiziksel aktivite yapmayan bireylerin oranının oldukça yüksek seviyelerde olduğu belirlendi.

Haberin Devamı
Haberin Devamı

Erkeklerde bu oran yüzde 83’ü aşarken, kadınlarda yüzde 89 seviyelerine yaklaştı. Dünya Sağlık Örgütü’nün önerdiği haftalık fiziksel aktivite düzeyine ulaşanların oranının ise oldukça düşük kaldığı tespit edildi.

Sıradaki Haber
Sıradaki Haber