hourSON DAKİKA
    Reha Erus Reha Erus

Pele ile öpüşme

01.12.2021 Çarşamba | 11:22Son Güncelleme:

Haftalık izin gününüzde ev telefonu ısrarla çalarsa bilin ki size acil bir görev verilecektir.

Haberin Devamıadv-arrow

Nitekim öyle oldu. Spor servisi müdürü ‘Reha yarın Napoli’ ye gidiyorsun. Pele’ li Santos takımı İtalya’da Napoli ile oynadıktan sonra İstanbul’ a gelecek. ‘Siyah İnci’ ile dört dörtlük bir röportaj bekliyoruz.

Efsane Pele ile buluşmak, bir araya gelmek, konuşturmak resimlemek. Yıl1972. Aylardan Nisan sonu. Fenerbahçe ile dostluk maçı 3 Mayıs gecesi İnönü Stadı'Pele ile öpüşme
    nda oynanacak.

Ertesi gün İstanbul’dan Roma’ya uçtum. Rahmetli babam Roma’ da diplomat. Otomobile atlayıp Napoli’ ye gittik. Santos takımı ‘Vesuvio’ lüks otelinde kalıyor. İçeriye girmek mümkün değil. Geniş güvenlik önlemleri almışlar. Allahtan babamın diplomatik forsu işe yaradı ve bir anda kendimizi lobide bulduk. Önüme çıkan Santos yöneticisine kendimi tanıttım. 3 Mayıs’ ta ki Fenerbahçe maçı için geldiğimi ve Pele ile röportaj yapmak istediğimi anlattım. Restorana geçtik. Yaklaşık bir saat sonra Brezilyalı yıldız oyuncu yanımıza geldi. Önemli olan fotoğraflardı. Bunun içinde gerekli izni aldık. Bir saate yakın dönemin dünyanın en iyi futbolcusu ile konuştuk. Gerçekten beklendiği gibi dört dörtlük bir röportaj oldu. Fotoğrafları telefoto ile gazeteye geçtik. Ayrılırken kendisini İstanbul Yeşilköy Havalimanında mutlak  karşılayacağımı söyledim ve İstanbul’ a döndüm.

Haberin Devamıadv-arrow

Pele ile öpüşme

2 Mayıs’ ta Yeşilköy havalimanı mahşer gibiydi. O dönemde ne güvenlik kontrolü nede aprona giriş yasağı vardı. Santos takımını getiren uçak alana inince gazeteciler ordusu ve  meraklılar park yerine hücum ettiler. Uçağın ön kapısı açılınca önce Pele gözüktü. Aman tanrım. Pele, Pele, Pele diye foto muhabirleri ünlü oyuncunun kendilerine bakmalarını isterken ben bir kenarda yaptığım ve yayınlanan röportajın tadını çıkartarak sabırla bekliyordum. Polisler ve gümrükçüler hatta sivil polisler takımın terminale girmesi için yol açmaya çalışırken ezilme riski ile karşı karşıya kalan Pele ve takım arkadaşları zor anlar yaşıyordu. Birden Pele’ nin gerçek adı olan Edson  Arantes Do Nascimento diye bağırdım. O kalabalık arasından sesin geldiği tarafa bakan efsane futbolcu beni gördü elini havaya kaldırarak ve ‘Ola’ diyerek yanıma sık adımlarıyla ulaştı. Spontane bir kucaklaşma oldu ve yanak yanağa gelindi. Bu enstantaneyi rahmetli foto muhabiri Yusuf Noberi ölümsüzleştirdi. O dakikadan sonra görevim Pele yi izlemekti. Santos takımı Carlton Otelinde kalıyordu. Otelde odamız vardı. Karargah yerine kullanılıyordu. 36 saat Pele’ nin yanındaydım. Biletleri çoktan tükenmiş maçı Santos 6 – 1 kazandı. Soyunma odasında son görüşlerini aldım. Bana fotoğraflarını imzaladı. Kulübün hatıra bayrak ve rozetlerini armağan etti. Gece yarısı havalimanında son kez kucaklaşarak vedalaştık.

O yanak yanağa öpüşme fotoğrafı dünyaya ‘Pele ilk kez bir Türk gazetecisiyle sıra dışı kucaklaşıp öpüştü’ diye yansıdı.

Pele daha sonra Milli futbolcumuz Yasin Özdenak’ ın kalesini koruduğu Cosmos New York takımında yine10 numaralı formayı giydi. Futbolu bıraktıktan sonra Brezilya Spor Bakanlığını görevini bir süre üstlendi. 81 yaşında ki efsane eski futbolcu geçenlerde ciddi bir ameliyat geçirdi ve tekrar sağlığına kavuştu. Büyük geçmiş olsun sevgili Pele.