Komşu güneş sisteminde yeni bir gezegen

Komşu güneş sisteminde yeni bir gezegen © AFP

Gökbilimciler, Dünya'nın güneş sistemine en yakın yıldızlardan birisinin yörüngesinde yeni bir gezegen keşfetti. Bulunan yeni gezegene 'Bernard Yıldızı B' adı verildi.

Gökbilimciler, güneş sistemine en yakın yıldızlardan birisinin yörüngesinde yeni bir gezegen keşfetti.

Barnard Yıldızı'nın yörüngesinde bulunan yeni gezegenin kütlesi Dünya'nınkinden 3.2 kat daha büyük. Bernard Yıldızı, Dünya'dan altı ışık yılı (Yaklaşık 57 trilyon km) uzaklıkta.

Uzayda yaşam arayışları açısından Dünya'ya yakın gezegenlerin incelenmesi büyük önem taşıyor çünkü bu gezegenlerin mevcut süper teleskop teknolojileriyle incelenmesinin mümkün olduğu ifade ediliyor.

'Süper Dünya gezegeni'

BBC Türkçe'nin haberine göre bilim insanları, büyüklüğü nedeniyle bu gezegenin "Süper Dünyalar" kategorisinde yer aldığını açıkladı.

Keşiflerini bilim dergisi Nature'da duyuran, Londra'daki Queen Mary Üniversitesi öğretim üyelerinden Guillem Anglada Escude, "Bunun kayalıklardan oluşan ve muazzam kalın bir atmosferi olan bir gezegen olduğunu düşünüyoruz. Muhtemelen su, hidrojen ve karbondiyoksit açısından zengin ve bunların hepsi yüzeyde donmuş halde bulunuyor" dedi.

{$ nextTitle $}