hourSON DAKİKA

KKTC Ercan Havalimanı'nda uçuşlar durdu

{ title }

SONRAKİ VİDEO

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin başkenti Lefkoşa’da Hava Trafik Kontrolörleri Sendikası'nın ek mesai eylemi nedeniyle Ercan Havalimanı'ndaki tüm uçuşlar durduruldu.

Putin 15 generali görevden aldı

KKTC’de ekonomik kriz nedeniyle ek mesai ödemelerinde kesintiler yapılırken, Bakanlar Kurulu’nun aldığı karar üzerine Ercan Havalimanı'nda kulede çalışan hava kontrolörleri iş bırakma eylemi başlattı.

Eylem nedeniyle saat 19.00’dan itibaren KKTC'ye inişler ve kalkışlar durduruldu.

KKTC Bakanlar Kurulu’nun sorunu çözmeye çalıştığı, sorun çözülmez ise Türkiye’den hava trafik kontrolörü getirilmesi yönünde karar alınacağı ifade edildi.

Öte yandan, Ada’da sadece ‘acil ve askeri uçuşlara’ hizmet verilebiliyor.

Sendika ile hükümet yetkilileri bir araya geldi

KKTC’de uçuşlar durdurulunca, Hava Trafik Kontrolörleri Başbakanlık’ta toplantıya çağrıldı. Sendika yetkilileri, Başbakanlık’ta hükümet yetkilileri ile bir araya geldi.

Haberin Devamıadv-arrow

Hava Trafik Kontrolörleri Sendikası Başkanı Cem Kapısız yaptığı açıklamada: "Eğer ki hükümet kanun hükmündeki kararnameyi geri çekmek için bir adım atarsa, bunu değerlendireceğiz. Görüşmeler ve diyalog devam edecek" dedi.

KKTC Ercan Havalimanında uçuşlar durdu

THY seferleri iptal

Eylem nedeniyle THY'nin  8 seferi iptal edildi. Bugün saat 22.00 ile yarın saat 08.00 arasında Atatürk Havalimanı kalkışlı 2, Sabiha Gökçen Havalimanı kalkışlı 1, Ankara Esenboğa Havalimanı kalkışlı 1, Ercan Havalimanı kalkışlı 4 seferi iptal edildi.

Alınan bilgiye göre THY'nin aşağdaki seferleri iptal edildi:

TK 964-965 İST-ECN-İST

TK 970-971 İST-ECN-İST
    TK 7624-25 Sabiha-ECN-Sabiha
    TK 7606-07 Ankara-ECN-Ankara

Uçuşlarda yaşanan aksamanın yarın sabah saat 08.00'de grevin sona ermesinin ardından seferlerin normale dönmesi bekleniyor.

Ulaştırma Bakanı DHA'ya konuştu

Bu arada Ulaştırma Bakanı Tolga Atakan, Ercan Havalimanı'ndaki iş bırakma eylemi ile ilgili Demirören Haber Ajansı'na (DHA) açıklama yaptı. Sendika ile görüşmelerin devam ettiğini belirten Atakan, "Sendika yetkilileriyle görüşme yaptık. Konunun hassasiyetini anlattık. Sabaha kadar sorunu çözmek istiyoruz" dedi.

Haberin Devamıadv-arrow

Bakan Atakan, "Türkiye’den ekip gelip gelmeyeceği" ile ilgili soruya da, "Böyle bir durumun daha önce yapıldığını" söyledi.

Atakan, sorun çözülmez ise, Türkiye’den ekip gelebileceğini belirtti.

Yolcular otellere yerleştirildi

Kıbrıs'a gitmek için Atatürk Havalimanı'na gelen yolcular ise iptal olan seferler nedeniyle İstanbul'da kaldılar. Yolcuların biletleri yarın ki seferlerle değiştirilirken, geceyi geçirmeleri için otele yerleştirildi. Grev nedeniyle İstanbul'da kaldıklarını ve çocuklarının evde beklediklerini belirten Fahri Tümkan,"Herkesin işi gücü var. Yarın işe gidecekler. Özel sektörde çalışıyorlar. Planlamamızı biz ona göre yaptık. Bu planlarımızı ne yapacağız. Özel sektörde çalışanlar işlerine gitmeye mecburdur. Gitmeme gibi bir lüksleri yok. Grevden haberimiz vardı. Saat 20.00 gibi mesaj geldi. Ama biz o saatte zaten buradaydık. Biz 16 kişilik bir ekibiz Benim işim yok ama arkadaşlarım özel sektörde çalışıyorlar. Çocuklarımız evde bekliyorlar. Ailelerimizi bıraktık geldik. Kısacası burada kaldık." dedi. Kıbrıs'a tatil için gittiği belirten bir diğer yolcu Osman Akdemir ise," Kıbrıs'a tatil için gidecektik. Havalimanına inmemize 10 dakika kala grev olduğu için havada yaklaşık yarım saat tur attıktan sonra yönümüzü İstanbul'a çevirdik. Geldik buraya mağduriyet yaşıyoruz." dedi.