Bakan Bayraktar duyurdu: Yüzer üretim platformu Türkiye'de

Bakan Bayraktar duyurdu: Yüzer üretim platformu Türkiye'de

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, yüzer üretim platformunun Türkiye'ye ulaştığını duyurdu.

Haberin Devamı
Haberin Devamı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar’ın açıklamaları şu şekilde:

20 yıl boyunca her gün 10 milyon metreküplük bir üretimle inşallah ülkemizin enerjisine enerji katmaya başlayacak. 20 yıl boyunca 20 tane çapayla deniz tabanına sabitlenecek. Her gün bu gemiye vardiya ile beraber yaklaşık 140 personel çalışacak. Bunların çoğu Türk insanımız olacak. Karadaki ekiple beraber toplam 165 kişilik bir ekip 7-24 çalışacak. İnşallah tesisimiz milletimize şimdiden hayırlı olsun diyorum. 

Birkaç ay Çanakkale’de misafir olacak, ondan sonra inşallah Filyos’a hareket edecek. 

Haberlerimizi Google'da takip edin

En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.

Google’da tercih edilen kaynak olarak ekleyin

YÜZER PLATFORMUN İSMİ OLACAK MI? 

Elbette ki bir isim olacak biz öneriler üzerinde çalışıyoruz. Bunları değerlendirip Cumhurbaşkanına arz ederiz. 

KARADENİZ’DE ÜRETİM PLANLAMASI NASIL OLACAK? 

Faz-1'deki çalışma devam ediyor. Toplam 12 kuyu ile 2025 ilk çeyrek hedefimiz 10 milyon metreküp. Faz-2 için üretim üssünü planlamıştık. Yaklaşık 10 milyon metreküp gazı karaya vereceğiz. İnşallah 2026 içinde toplam 9 milyon hanemize yetecek kadar doğal gazı kendi sahalarımızdan üretmiş olacağız. Faz-3 çalışmalarımız devam ediyor. 

Sıradaki Haber
Sıradaki Haber