hourSON DAKİKA
left-arrowright-arrow
weather
İstanbul
down-arrowup-arrow

    Nazım Hikmet şiirleri Metin Belgin‘in sesiyle plak formatında

    Nazım Hikmet şiirleri Metin Belgin‘in sesiyle plak formatında
    expand
    KAYNAKCnnturk.com

    Dünya şairi ve Türk şiirinin ulu çınarı Nazım Hikmet‘in şiirleri usta oyuncu ve yönetmen Metin Belgin tarafından ülkesinde ilk kez seslendirilerek Rainbow45 Records yapımcılığında plak formatında dinleyiciyle buluşuyor.

    Haberin Devamıadv-arrow
    Haberin Devamıadv-arrow

    Sedef Erçetin Atala’nın viyolonseli ile eşlik ettiği bu albüm, Nâzım Hikmet’in 115 yaşına bir saygı duruşu niteliğinde...

    Bin adetle sınırlı ve numaralandırılmış olarak, şairin şiirlerinin ve bilinmeyen fotoğraflarının da yer aldığı şık tasarımıyla 180 g. siyah plak olarak üretilen albüm, koleksiyonerler ve Nazım Hikmet sevdalıları için nadide bir çalışma.

    İlk kez 1930'da "kendi sesinden" plak kaydı yapılmıştı 

    Şair, 1930 yılında “Bahri Hazer” ve “Salkım Söğüt” adlı şiirlerini 78 devir taş plak kaydına okumuştu. Türkiye’de ''kendi sesinden'' ilk gramofon şiir plağı büyük ilgi ve beğeniyle karşılanmış, evlerin dışında kahvehanelerde de dinlenmişti. Nâzım Hikmet’in Türk şiirine getirdiği yeni ses ve ahengin coşkusuyla kulaktan kulağa yayılarak kısa sürede tükenen plağın tekrarı basılmamıştı. 1959’da Fransa’da üretilen başka bir plak, Nâzım’ın Fransızca okuduğu şiirlerinin albümüdür. Ülkemizde 1970’lerde kendi sesinden şiirleri 45’lik olarak piyasaya sürülmüştür. Kaset ve CD formatında pek çok şiirinin farklı sesler tarafından okumaları çoğaltılmıştır, ancak yeni teknolojilere uzun bir süre yenik düşen plak kaydı hiç yapılmamıştır.

    Haberin Devamıadv-arrow
    Haberin Devamıadv-arrow

    Nazım Hikmet şiirleri Metin Belgin‘in sesiyle plak formatında

    Metin Belgin: "Nazım beğenir mi?" 

    Albümün prodüktörlüğünü üstlenen sanatçı Metin Belgin, projeye karar verdiği zaman büyük sorumluluk bilinci ve heyecanıyla; yıllardır içinde biriktirdiği şiirleri kendi duygusu ve sesiyle okumaya çalıştığını söyledi. Belgin "İçtenlikle söylüyorum, kayıtlar sırasında hep şu soruyu sordum kendime, “Nâzım beğenir mi?” En zor soru ve en sancılısı... Elimden geleni yaptığıma inanıyorum. Bu özel çalışmaya viyolonsel ile Sedef Erçetin Atala katıldı. İnsan sesine en yakın tınıya sahip enstrümanın ustanın dizeleriyle bütünleştiği kanısına vardık. Şiirlerin üzerinde gezinen doğaçlamalar, sanki olması beklenen bir birliktelikti” dedi. 

    Uzun yıllardır plak dinleyicisi olduğunu belirten Belgin "Seçkiyi yaparken plağın A yüzünü ezbere bilinen şiirleriyle buluşturdum; “Salkım Söğüt”, “Bahri Hazer”, “Güneşi İçenlerin Türküsü”, “Kerem Gibi”, “Yaşamaya Dair”, “Dünyanın En Tuhaf Mahluku”, “Ceviz Ağacı”, “Ellerinize ve Yalana Dair” hep birlikte okuyalım diye... B yüzünü ise sevda şiirlerinden derledim; “Tahirle Zühre Meselesi”, Piraye için yazdığı SAAT 21-22 ŞİİRLERİ, “Karıma Mektup”, “Bugün Pazar”, “Meşgale”, “Yine Sana Dair”, “Sıcaklarda”, “Yumdum Gözlerimi”, “Hasret”, “Şehir Akşam ve Sen”, “Masalların Masalı”... Ses tasarımında da yenilikler aradık Kerem Aksoy’la ve radyofonik bir atmosfer oluşturduk.” diye konuştu. 

    Haberin Devamıadv-arrow
    Haberin Devamıadv-arrow

    Nilüfer Belediyesi’nin katkılarıyla hazırlanan “Rüzgâra Karşı Yürüyen Adam” albümünün görselleri Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı’ndan; şiirleri ise Yapı Kredi Yayınları’ndan sağlandı. Nâzım Hikmet’in şiirlerinden oluşan bu ilk plak albümünün kayıt ve mix işlemleri Melodika Stüdyosu’nda 40 saati aşan bir sürede tamamlandı.

    Sıradaki Haberadv-arrow
    Sıradaki Haberadv-arrow