Oysa ki TDK doğru yazılışı... "Oysa ki" mi, "oysaki" mi nasıl yazılır?

Kişiler bazı kelimelerin doğru yazılışları hakkında detaylı araştırmalar yapıyor. Oysaki kelimesinin doğru yazılışı çok merak edilen bir bilgidir. Kişiler yazım yanlışı yapmamak için oysa ki kelimesinin doğru yazılışını öğrenmek adına birçok farklı kaynakta inceleme yapıyor. Oysaki, kelimesi "oysaki" şeklinde yazılmalıdır. Pek çok kişi bu kelimeyi "oysa ki" şeklinde yazıyor. Fakat bu yapılan bir yazım yanlışıdır. Doğrusu "oysaki" şeklinde yazılışıdır.
Oysaki TDK Doğru Yazılışı
Pek çok kelimenin yazılışı kişiler tarafından yanlış biliniyor. Kişiler yazı yazarken yaptıkları bu yazım yanlışlarıyla yazılarını olumsuz yönde etkileyebiliyor. En çok yanlış yapılan oysa ki kelimesinin nasıl yazıldığı çok araştırılıyor. Bu kelime "oysaki" şeklinde yazılması doğrudur. Kişiler yaptıkları bu yazım yanlışlarını öğrenerek, hata yapmamaya çalışıyor. "Oysaki seni çok sevmiştim" örneğinde görüldüğü gibi doğru şekilde yazılmalıdır. "Oysa ki" olarak ayrı yazılması bu kelimeyi yanlış yazmaktır.
TDK açıklamasında "Birkaç örnekte ki bağlacı kalıplaşmış olduğu için bitişik yazılır: belki, çünkü, hâlbuki, mademki, meğerki, oysaki, sanki. Bu örneklerden çünkü sözünde ek aynı zamanda küçük ünlü uyumuna uymuştur." örneğine yer veriyor.
Bitişik mi Yazılır? Ayrı mı Yazılır?
Oysaki, kelimesinin ayrı mı bitişik mi yazılacağı çok araştırılıyor. Bireyler bu konuda pek çok farklı araştırma yapabiliyor. Oysaki kelimesi birleşik bir şekilde yazılması gerekiyor. Günlük hayatta çok kullanılan bu kelime, yazılırken de doğru yazılmalıdır. Yazı kalitesini yükseltmek için mutlaka bitişik yazılmalıdır.
SON DAKİKA
EN ÇOK OKUNANLAR


Milliyet Arkeoloji'den bir ilk: Arkeolojinin mutfağına giriyoruz

45. İstanbul Film Festivali’nde hangi filmleri izleyebilirsiniz?

Avrupa’dan Çifte Takdir! Seddülbahir Kalesi Uluslararası Arenanın Gündeminde

Bursa’daki 2. Murad Camisi’nde 600 yıllık havuz kalıntısı bulundu

İki İznik Çinisi yıllar sonra yeniden Türkiye’de

