Netanyahu'dan 30 yıldır aynı nakarat! ''İran çok yakında nükleer bomba üretecek''
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, İran'ın nükleer silah yapmaya çok yakın olduğunu söyleyerek 13 Haziran'da savaş başlattı. Aslında Netanyahu bunu tam 30 yıldır söylüyor. Ama ortada nükleer bombadan eser yok.
Netanyahu'nun geçmişten bugüne İran'ın nükleer gücüne dair kullandığı ifadelerden bazıları şöyle:
1995: -''İran, dışarıdan hiçbir şey ithal etmeden, yalnızca kendi başına, 3 ila 5 yıl içinde nükleer bombalar üretebilecek kapasiteye sahip olacak.''

2006: -''İran, yılda 25 atom bombası, on yılda ise 250 bomba üretebilecek kapasiteye ulaşmak için hazırlık yapıyor.''

2012: -''Çok yakındalar… Zenginleştirilmiş uranyumun %90’ına ulaşmalarına sadece 6 ay kaldı.''

2015: -''İran gerçekten çok tehlikeli bir durumda. Birkaç hafta içinde, tam bir nükleer bomba cephaneliği için gerekli olan maddeye sahip olacaklar.''

2018: -''Onlar, isterlerse çok hızlı bir şekilde bomba yapabilecek bilgi birikimine ve imkâna sahipler.''

2025: -''İran durdurulmazsa çok kısa sürede nükleer silah üretebilir, 1 yılda veya birkaç ay içerisinde olabilir.''

SON DAKİKA
EN ÇOK OKUNANLAR


Sahra Çölü'nde mahsur kalan 50 kişi susuzluktan öldü

El Nino uyarısı: Öngörülemez ve riskli olacak

Putin’in Davos’u ikiye bölündü: Savaş ya da barış! Finans devlerinin yerini, silahlar aldı…

'Bıçaklandım' dedi, polis inanmayıp kelepçe taktı: İngiltere'de infial yaratan Henry Nowak cinayeti!

Cenaze duaları okunurken, “ölüm bölgesinden” sürünerek geldi! 6 gündür kayıptı, Everest’te mucize yaşandı...

