Enerji yönetmeliğinde büyük değişiklik: Merkezi ısıtma kalkıyor mu?

Kaynak:CNN TÜRK

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, binalarda enerji verimliliğini artırmaya yönelik hazırlanan “Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliği”nin güncellendiğini açıkladı. Yeni düzenlemeye göre, çok sıcak iklim bölgeleri olarak sınıflandırılan Adana, Antalya, Mersin, Muğla ve Hatay’ın bazı ilçelerinde merkezi ısıtma sistemi kurma zorunluluğu kaldırıldı.

Haberin Devamı
Haberin Devamı

Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliği'nde önemli değişiklikler yapılarak "Binalarda Enerji Performansında Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yeşil Mutabakat hedefleri doğrultusunda yapılan bu güncellemelerle, enerji maliyetlerini düşürmek ve daha sürdürülebilir şehirler inşa etmek amaçlanıyor.

Enerji yönetmeliğinde büyük değişiklik: Merkezi ısıtma kalkıyor mu

Sıcak Bölgelerde Bireysel Isınma Teşvik Ediliyor

Güncellenen yalıtım kuralları standardı kapsamında, Türkiye'nin çok sıcak iklim bölgeleri olarak tanımlanan Adana, Antalya, Mersin, Muğla ve Hatay'ın bazı ilçelerinde merkezi ısıtma sistemi kurma zorunluluğu kaldırıldı. Bu bölgelerde yapılan değerlendirmelere göre, bireysel ısıtma sistemlerinin daha verimli ve ekonomik olduğu belirlendi.

Enerji yönetmeliğinde büyük değişiklik: Merkezi ısıtma kalkıyor mu

Haberin Devamı
Haberin Devamı

Yeni Binalarda Daha Çevre Dostu ve Enerji Verimli Çözümler

Yeni yapılacak binalarda daha düşük enerji tüketimli ve çevre dostu çözümler ön planda olacak. Yönetmelik, enerji performansını belirleyen sistemlerin periyodik bakımına ilişkin yeni hükümler de içeriyor. Tasarım, uygulama, kontrol ve bakım süreçlerindeki sorumluluklar netleştirilerek olası aksaklıkların önüne geçilmesi hedefleniyor. Ayrıca, Enerji Kimlik Belgesi düzenleyen kuruluşlar ile yapı ruhsatı veren idarelerin sorumlulukları da genişletildi.

Sıradaki Haber
Sıradaki Haber