hourSON DAKİKA

Karavan komşuluğu

expand

Haberin Devamıadv-arrow

Ahmet ACAR/DEMRE, (DHA) - KARAVAN yolculuğunda rotası Antalya'nın Demre İlçesi'ndeki Taşdibi Plajı'nda kesişen, Almanya'dan tatile gelen gurbetçi Recep Gümüşok (67), emekli inşaat mühendisi Alman Becker Waldemar (70) ile Kazak matbaacı Cömert Jantas'ın (50) tanıştıktan sonra aralarında sıkı dostluk oluşunca bir haftadır 'karavan komşuluğu' yaşıyor.

Almanya'nın Kuzey Ren- Westfalya Eyaleti'ndeki Essen şehrinde yaşamını sürdüren emekli işçi Recep Gümüşok, Almanya'nın Hessen Eyaleti'ndeki Erbach şehrinde yaşayan emekli inşaat mühendisi Becker Waldemar ve Kazakistan'ın Astana şehrinden matbacı Cömert Jantas'ın, karavan yolculuğunda rotası Taşdibi Plajı'nda kesişti. Almanya'nın Essen şehrinde 50 yıldır yaşamını sürdüren Zonguldaklı emekli işçi Recep Gümüşok, son üç yıldır karavanıyla Türkiye turu gerçekleştiriyor. Bu yıl turunda Demre'de karavanıyla Taşdibi Plajı'nda konaklayan Gümüşok'un, Alman Waldemar ve Kazak Jantas arasında sıkı dostluk oluştu.

TÜRKİYE AŞIĞI

Akdeniz kıyılarını gezen Alman emekli inşaat mühendisi Waldemar, 2017 yılında karavanla ilk kez geldiği Türkiye'yi çok sevdiğini belirtti. Mayıs ayında bir ay kaldıktan sonra Almanya'ya gidip, Temmuz ayında tekrar karavanla Türkiye'ye geldiğini anlatan Waldemar, "Beş hafta kalıp, döndüm. Eylül'de tekrar geldim. Bu kez hava koşulları uygun olduğu sürece Türkiye'de kalacağım. Türkiye benim için vazgeçilmez bir ülke oldu" dedi.

'AİLE GİBİYİZ'

Üç arkadaş arasındaki dostluğu anlatan Alman Waldemar, bir hafta önce tanıştıklarını söyledi. Sohbet ettikçe üç arkadaşın ortak yanları olduğunu fark ettiklerine değinen Waldemar, "Ben Kırgızistan'da büyüdüm. 30 yıl önce Berlin Duvarı yıkıldıktan sonra ailemle Almanya'ya göç ettim. Kazak arkadaşımız Türk asıllı. Türkçe, Rusça ve Kazakça konuşuyor. Ben Almanca ve Rusça konuşuyorum. Türk arkadaşımız Türkçe ve Almanca konuşuyor. Birbirimizle çok iyi anlaşıyoruz. Burada tam bir aile olduk. Yaşam tarzımız birbirine çok uyuyor. Hepimiz Türkiye sevdalısıyız. Türkiye bir karavancı için güvenli bir ülke" diye konuştu.

BİR YILDIR TÜRKİYE'DE

Kazakistan'ın Astana şehrinden gelen matbacı Cömert Jantas ise iki yıl önce Türkiye'ye geldiğini anlattı. Bir yıldır aralıksız Türkiye'de kaldığını anlatan Jantas, "Koronavirüsün başladığı ilk günlerde Türkiye'den Gürcistan'a gittim. Bİr süre kaldıktan sonra yeniden, geldim. Bir haftadır Demre'de kalıyorum. 2013 yılında ilk kez Manavgat'ta bir hafta tatil yapmıştım. Bu kez neredeyse iki yıla yakındır karavanımla diyar diyar geziyorum" dedi.