İndex

Bağırsak kanseri riskini azaltan vitamin

Bağırsak kanseri riskini azaltan vitamin

Haber

Yazı boyutu Azalt Arttır
Kanda yüksek seviyede D vitamini bulunmasının kalın bağırsak kanseri riskinin azalmasıyla bağlantılı olduğu bildirildi.

Avrupa'da 10 ülkede (Danimarka, Fransa, Yunanistan, Almanya, İtalya, Hollanda, Norveç, İspanya, İsveç ve İngiltere) yapılan, yarım milyonu aşkın kişinin katıldığı ve İngiliz Tıp Dergisinde (BMJ) yayımlanan karşılaştırmalı araştırma, kanında D vitamini seviyesi yüksek olan kişilerin kalın bağırsak kanserine yakalanma riskinin diğer kişilerden yaklaşık yüzde 40 az olduğunu gösterdi.

Ancak riski azaltmak için, D vitamini yüksek besinlere mi ihtiyaç bulunduğu, yoksa dengeli beslenme ve düzenli olarak makul ölçüde güneşlenmenin mi gerekli olduğunun aydınlatılması gerekiyor.

Ayrıca bilim adamları, takviye D vitamini önermeden önce, kandaki D vitamini seviyesini artırmanın bu kansere yakalanma riskini, istenmeyen yan etkiler yaratmadan gerçekten azaltıp azaltmadığını belirlemek için başka araştırmaların yapılması gerektiğini de vurguladı.

Şimdilik, kalın bağırsak kanserinden korunmak için bilim adamları, sigaranın bırakılması, spor yapılması, kilolu olmaktan kaçınma, beldeki yağ fazlalıklarından kurtulma, alkol ve kırmızı et tüketimini sınırlandırma önerisinde bulunuyor.

İlgili Konular » VitaminlerKanserdiğer konular »
Servisler » iPhoneMobilHaber SMSGörüntülü HaberFacebookTwitterSitene Ekle

Diğer Haberler

ADnet

Diğer Haberler

Reklam

Reklam

Test

TEST

Sevgililer Günü'nü nasıl geçirmelisiniz?
Canınız bir şeylere sıkkın. Kendinizi toplamak için bunlardan hangisini yaparsınız?





Devam