Ağaca tırmanmak hafızayı güçlendiriyor

Amerikalı araştırmacılara göre ağaca tırmanmak insan hafızasını güçlendirebiliyor. Deneye katılanlara çeşitli aktiviteler yaptıran ve ardından teste tabi tutan bilim insanları, ağaca tırmanmanın bilişsel becerileri büyük ölçüde artırabildiğini gözlemledi.

ABD'deki North Florida Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nde yapılan bir araştırma ilginç bir sonucu ortaya çıkardı. Deneye katılanlara çeşitli aktiviteler yaptıran bilim insanları, kısa süre de olsa ağaca tırmanmak gibi faaliyetlerin proprioseptif adı verilen duyuyu tetiklediğini ve böylece hafızayı güçlendirdiğini ortaya koydu. Proprioseptif adı verilen duyu, eklemlerin boşluktaki duruşunu, konumunu, hareketini algılamaya yarıyor.

Kadının çekiciliğini omurgası belirliyor

Araştırmacılar, 18-59 yaşındaki katılımcıların hafızasını test ettikten sonra, onlardan ağaca tırmanmak, tahta üzerinde dengede yürümek ya da emeklemek, bazı nesneleri düşürmeden taşımak gibi fiziksel faaliyetlerde bulunmasını istedi. Bu tür faaliyetlerden 2 saat sonra tekrar hafıza testine tabi tutulan katılımcıların yüzde 50 daha başarılı olduğu görüldü.

Sonu korkunç biten bilimsel deneyler

Araştırmacılardan Ross Alloway, düşündüren faaliyetlerde bulunmanın hem beyni hem de bedeni çalıştırabildiğini vurguladı. Çalışmanın sonuçları "Perceptual and Motor Skills" dergisinde yayımlandı.