hourSON DAKİKA
left-arrowright-arrow
weather
İstanbul
down-arrowup-arrow

    Microsoft, PC oyunlardaki kodlamayı basitleştirmek için API geliştirdi

    Microsoft, PC oyunlardaki kodlamayı basitleştirmek için API geliştirdi
    expand
    KAYNAKDonanım Günlüğü

    Şirketin donanım ortakları Nvidia, AMD ve Intel ile birlikte geliştirdiği DirectSR, geliştiricilerin Windows oyunlarında grafiksel yükseltme konusunda şirketlerin üç farklı yaklaşımından yararlanmaları için daha kolay bir yol sağlayacak.

    Haberin Devamıadv-arrow
    Haberin Devamıadv-arrow

    Şirket, DirectSR’yi Windows oyunları için “Süper Çözünürlüğün (SR) kusursuz entegrasyonunu” olarak tanımlıyor. Microsoft program yöneticisi Joshua Tucker bir şirket blog yazısında şöyle yazdı: “DirectSR, geliştiricilerin SR entegrasyonuna yaklaşırken beklediği eksik halka ve donanım genelinde daha sorunsuz, daha verimli bir deneyim sağlayacak.”

    Süper çözünürlük, grafik kartını fazla zorlamadan oyunların görsel kalitesini artıran bir teknolojidir. Oyunları dahili olarak daha düşük bir çözünürlükte çalıştırır ancak ekranda gördüğünüz çözünürlüğü yükseltmek için makine öğrenimini (ve diğer hileleri) kullanır. Sonuç olarak, GPU’ya yalnızca minimum düzeyde ekstra taleple daha keskin grafikler elde edilir.

    Microsoft, DirectSR API’nin “çok sağlayıcılı” süper çözünürlüğe kapıyı açtığını belirtti. Tucker, tek bir kodun, şirketlerin süper çözünürlüğe yönelik üç  yanıtı aracılığıyla “çeşitli çözümlere” olanak sağlayacağını yazdı: Nvidia’nın DLSS’si, AMD’nin FidelityFX Süper Çözünürlüğü (FSR) ve Intel’in XeSS’si bu süreçte aktif olarak kullanılacak. Böylece oyun severler de sevdikleri oyunları şartları ne olursa olsun daha iyi grafiklerde oynayabilecekler.

    Sıradaki Haberadv-arrow
    Sıradaki Haberadv-arrow