Letonya, Rus televizyon kanalının lisansını iptal etti

Letonya, Rus televizyon kanalının lisansını iptal etti

Letonya, Rus televizyon kanalının lisansını iptal etti

Letonya, 'bağımsız' Rus televizyon kanalı Dozhd'un (TV Rain) yayın lisansını, "Ukrayna'daki savaşla ilgili yayın ihlallerini" gerekçe göstererek iptal ettiğini duyurdu.

Haber devam ediyor
Haberin devamı
Haber devam ediyor
Haberin devamı

Ulusal Elektronik Kitle İletişim Araçları Konseyi medya düzenleyicisi Ivars Abolins, "Dozhd TV, 8 Aralık Perşembe günü yayından kalkacak. Letonya yasalarına herkes tarafından saygı gösterilmelidir" şeklinde bir tweet attı.

Kanal, Ukrayna'nın Kırım yarımadasını Rus olarak göstermek, Ukrayna'daki Rus ordusuna destek vermek ve Letonca çeviri yapmamakla suçlanıyor.

Kanala, ilhak edilen Kırım'ı Rusya'nın parçası olarak gösteren bir harita yayınlaması ve Rus Silahlı Kuvvetlerine "bizim ordumuz" denilmesi üzerine para cezası verildi.

"SUÇLAMALAR HAKSIZ VE SAÇMA"

Karara itiraz eden Dozhd, "Kanal artık kablolu yayında değil, YouTube'da yayına devam ediyor. Çalışmaya devam ediyoruz ve bu suçlamaları haksız ve saçma buluyoruz." açıklaması yaptı.

Dozhd, Rusya'daki baskılar nedeniyle bu ülkedeki faaliyetlerini askıya alıp, haziran ayında Avrupa Birliği ve NATO üyesi Letonya'dan yayın yapmaya başlamıştı.

Kanaldaki bir sunucunun canlı yayın sırasında "Rus askerlerine teçhizat ve temel ihtiyaçların sağlanmasıyla" ilgili yorumları tepki çekti.

Euronews Türkçe'deki habere göre Dozhd genel yayın yönetmeni Tikhon Dzyadko, izleyicilerden özür diledi ve sunucunun görevine son verdi.

2008 yılında kurulan Dozhd'un "muhalif protestolar, yolsuzluk ve yalan haber gibi konuları" ele aldığı belirtiliyor.

Dozhd, bu yıl The Moscow Times ile ortaklaşa Amsterdam'da bir yayın stüdyosu açmıştı.

Zaman algısının ardında beyindeki gizemli tüycükler mi var?

Zaman algısının ardında beyindeki gizemli tüycükler mi var?