Dünyanın en küçük mamutu

Araştırmacılar dünyanın en küçük mamutunun milyonlarca yıl önce Girit adasında yaşadığını ortaya çıkardı.

Yeni keşfedilen minyatür mamutlar yetişkinlik dönemlerinde ancak bebek bir filin ölçülerine ulaşabiliyorlardı.

Yani omuz boyları bir metreyi geçmiyordu.

Keşfe yol açan kalıntılar yüz yıl kadar önce bulunmuştu ancak bilim adamları bugüne kadar bulunan fosilin bir mamut mu yoksa eski bir fil mi olduğuna karar verememişti.

Fosilin dişleri üzerinde yapılan yeni bir analiz gen yapısının mamutlara fillerden çok daha yakın olduğunu ortaya çıkardı.

Londra Doğa Tarihi Müzesi Paleontologları Victoria Herridge ve Adrian Lister bulgularını Royal Society Journal adlı dergide yayınladı.

Dr Herrige ''Cüceleşmek, büyük hayvanların ada koşullarında geliştirdikleri sık rastlanan bir evrimsel tepki'' dedi.

Hayvanların daha küçük boyutlara evrilmeleri ada ortamlarında yiyeceklerin kısıtlı olmasına ve kendilerini korumaları gereken yırtıcıların sayısının azlığına bağlanıyor.

Herrige ''Bulgularımızın gösterdiğine göre Girit adasında ada cüceleşmesinin en uç örneği görülmüş. Bilinen en küçük mamutu keşfettik'' dedi.

Araştırmaya konu olan diş aslında 1904 yılında fosil uzmanı Dorothea Bate taradından keşfedilmişti.

İlk etapta dişin cüce bir file ait olduğu düşünülmüş ve bu türün modern cüce fillerin evrimsel atası olduğu tahmin edilmişti.

Ancak günümüzde yapılan son araştırmalar dişin genetik olarak bir mamuta ait olduğunu ortaya çıkardı.

Söz konusu mamutun Girit adasında bundan 3.5 milyon yıl kadar önce yaşadığına inanılıyor.

Mamutun boyutunun net olarak anlaşılabilmesi için bir ön ayak kemiği fosilinden de yararlanıldı.

Kaynak:BBC