Yeti yengeçler ve hayalet ahtapotlar!

Yeti yengeçler ve hayalet ahtapotlar

Antarktika denizlerinin derinliklerini ilk kez araştıran bilim insanları, diğer hidrotermal ağızlardakine benzemeyen yeni bir dünya keşfetti.

Güney Okyanusu’nun dibinin hayalet ahtapotlar, anemonlar, yırtıcı deniz yıldızları ve tüylü yengeçlerle kaplı olduğu görüldü.

Keşif grubuna başkanlık yapan Oxford Üniversitesi zooloji profesörü Alex Rogers, “Neredeyse başka bir gezegenden görüntü gibiydi” dedi.

Denizin dibinden çıkan sıcak suların etrafında yığınlar halinde bulunan bilinmedik yengeç türleriyle, Antarktika keşiflerinin dikkat çekici nitelikte olduğu belirtiliyor.

Burada bulunan hayvanların çoğunun, diğer okyanuslardaki hidrotermal ağızlarda bulunmadığını belirten Rogers, konuyla ilgili Live Science dergisine yaptığı açıklamada, “Bu hayvanları böyle yoğunlukta görmek hayret vericiydi” diye konuştu.

Derin denizlerin gün ışığından yoksun dünyasında enerji güneşten değil, denizel kabukta ortaya çıkan hidrtotermal enerjiden elde ediliyor.

Tüylü filizlerle kaplı yeti yengeçlerin, gögüslerinde bakteri “bahçeleri” yetiştiriyormuş gibi bir göründükleri belirtildi.