Zamanda yolculuk deneyi

Fizikçiler dünyanın en büyük atom parçalayıcısını zaman makinesi olarak kullanıp özel bir cismi zamanda geri gönderme deneyine hazırlanıyorlar.

Bilim adamları cenevre yakınlarında yeraltına gömülü olan 27 km uzunluğundaki parçacık hızlandırıcı Büyük Hadron Çarpıştırıcısı’nı (LHC) kullanarak, Higgs adı verilen varsayımsal bir maddeyi geçmişe nasıl gönderebileceklerini ana çizgileriyle anlattılar.

Bu teoride Higgs denilen maddenin varolup olmadığı ya da makine içinde böyle bir maddenin yaratılıp yaratılamayacağı da dahil olmak üzere da çok sayıda “eğer” bulunuyor.

Vanderbilt Üniversitesi fizkiçisi Tom Weiler, “Bizim teorimiz uzak bir olasılık, ama fizik kanunlarını ihlal etmeyen ya da deneyi mümkün bir olasılık” dedi.

Eğer bu teori doğru çıkarsa, araştırmacılar geçmişe ya da geleceğe mesaj göndermenin mümkün olabileceğini söylüyorlar.

Weiler ve Vanderbilt mezunu olan Chui Man Ho fikirlerini anlttıkları raporu 7 mart tarihinde arXiv.org internet sitesinde yayımladılar.

Weiler, “Eğer bilim adamları Higgs madesinin üretimini kontrol edebilirlerse, geçmişe ya da geleceğe mesaj gönderebilirler” dedi.