Oyun yayıncıları GeForce Now’a sırtını dönüyor

Oyun yayıncıları GeForce Now’a sırtını dönüyor

GeForce Now Microsoft ve Warner Bross oyunlarını da artık oynatamayacak. İki büyük yayıncı da oyunlarının GeForce Now üzerinden oynanmasını engelleyecek. Dahası da var, Codemasters ve Klei oyunları da servisten erişilmez olacak.

Oyun yapımcılarının, internet üzerinden güçlü bir PC ve ekran kartı kiralayarak oyun oynamasına imkan veren GeForce Now sistemine tepki göstermesi ise oyuncular tarafından anlaşılamıyor.

GeForce Now, sadece oyuncuların Steam üzerinde satın almış oldukları oyunları oynamalarına izin veriyor. Yani, GeForce Now sayesinde oyun yapımcıları, normalde oyunları çalıştırabilecek güçlü bir PC’si olmayan oyun severlerin de oyunları satın alabilmesini mümkün kılıyor. Bu da oyun yayıncılarının satışlarını artıran bir etki yaratıyor.

Ancak yayıncılar bu olumlu etkiye rağmen GeForce Now üzerinden oyunlarının oynanmasına “kafayı takmış” haldeler ve NVIDIA’dan para talep ediyorlar. Mantık kurallarına göre, bu sisteme dahil olup oyunlarını daha geniş kitlelere satmak/oynatmak için NVIDIA’ya para ödemek zorunda olabilecek yapımcılar garip bir şekilde NVIDIA’dan para talep ediyorlar.

Peki yayıncılar neden GeForce Now’a karşılar?

Dolayısıyla bu geri çekilmelerin arkasındaki sebebin ticari rekabet olduğu anlaşılıyor. Konsol oyunları satan Microsoft, oyunlarının oynanması için konsol satın alınmasını şart koşuyor. Konsol satışlarından da önemli bir gelir elde ediyor. Konsollar üzerinden kendi servislerine abone olan oyunculardan yine gelir elde ediyor.

Ayrıca Microsoft önemli bir bulut bilişim oyuncusu ve aynı Google Stadia ve GeForce Now gibi bir sistem üzerinde çalışıyor. Dolayısıyla GeForce Now’u rakibi olarak görüyor. Aynı şekilde NVIDIA sadece oyunlar için grafik işlemcisi üretmiyor. Yapay zeka çalışmaları, otonom sürüş teknolojileri geliştiriyor ve GeForce Now ile çok ciddi bir bulut bilişim girişiminde bulunuyor.

Bu da odağını bulut bilişim servislerine çevirmiş Microsoft/Amazon gibi şirketleri rahatsız ediyor. Microsoft’un sadece Pentagon’un bulut bilişim ihalesinden 10 milyar dolar kazandığını hatırlamak önemli. Dolayısıyla, kendisiyle rekabet edecek, başarı potansiyeli çok yükse bir rakibi, daha küçükken engelleme stratejisinin öne çıktığını görüyoruz.

Oyun desteğini çeken diğer oyun yayıncılarının da NVIDIA ile aralarında farklı rekabet ilişkilerinin olduğu düşünülüyor. Piyasadaki karmaşık rekabet/ticaret ilişkileri nedeniyle, oyun yayıncılarının da taraf seçmek zorunda bırakıldığına dair fısıltılar var.

Ancak, karmaşık rekabet ilişkileri nedeniyle bazı yayıncılar desteğini NVIDIA’dan çekse de, pek çok Indie yapımcının satışlarını artıracak bu güçlü kaynağa hayır diyemeyeceği tahmin ediliyor. Dolayısıyla, özellikle güçlü PC isteyen oyunlar geliştiren Indie yapımcıların GeForce Now’un yakın geleceğinde en çok tercih edilen oyunlar olacağını tahmin etmek zor değil.

 

{$ item.Title $}
{$ item.Title $} © {$ item.Files[0].Sources[0] $}
{$ item.Title $}
{$ item.Title $}
{$ photo.Metadata.Title $}
 
LG
MD
SM
XS