hourSON DAKİKA
down-arrowup-arrow

BMC işçileri yollarda

expand

Ücretlerini alamadıkları gerekçesiyle yürüyüş başlatan İzmir'deki BMC Fabrikası işçileri, Balıkesir'e geldi.

Yaklaşık 10 aydır ücretlerini alamadıklarını gerekçe gösteren İzmir'deki BMC Fabrikası işçileri, seslerini duyurmak için dün başladıkları İstanbul yolculuğunda Balıkesir'e geldi.

Otobüslerle çıktıkları eylem yolculuğunda dün Manisa'da konaklayan ve bugün de Balıkesir'e ulaşan işçiler ile Türk Metal Sendikası üyeleri, Atatürk Stadı'nın önünden TÜİK Meydanı'na kadar sloganlarla yürüdü.

Burada işçiler adına konuşan Türk Metal Sendikası Genel Başkan Yardımcısı Süleyman Yıldırım, Türkiye'de stratejik bir işletmede çalışan işçilerin yaklaşık 10 aydır yaşadığı sorunlarına çözüm bulmak adına yola çıktıklarını söyledi.

Türkiye'nin maddi ve manevi stratejik önemi olan yüzde 100 Türk sermayesiyle çalışan bu iş yerinin tekrar eski günlerine dönmesi ve tüm dünyaya nitelikli araç üretmesi, uluslararası arenada Türkiye'yi temsil etmesi adına bir kader birlikteliği yaptıklarını dile getiren Yıldırım, şunları kaydetti:

"Bizler dün akşam itibarıyla Manisa'da misafir olduk. Bu akşam da Balıkesirlilerle beraber olmak istiyoruz. Sizlerle sohbet etmek istiyoruz, sorunlarınızı dinlemek istiyoruz ve sıkıntılarımıza çözüm bulmak istiyoruz. Kamuoyu yaratmak anlamında Balıkesir'deyiz, Allah nasip kısmet ederse yarın sabah Bursa'ya hareket edeceğiz, diğer gün Kocaeli'de, cuma günü de İstanbul'da olacağız. Türkiye'nin değerlerine sahip çıkacağız. Yüzde 100 Türk sermayeli işletmelerin ayakta kalması adına hem sendikalar hem de Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak sahip çıkmak gerektiğini düşünüyorum. Balıkesirlilere çok teşekkür ediyorum. Burada olmaktan çok mutlu olduğumu söylemek istiyorum."

Yıldırım, pazartesi günü İzmir'den yola çıktıklarını belirterek, "Biz, bin 600 kişi olarak yaya yola çıktık. Bin 600'ün 800'ü şimdi Uşak'ta, yarın onlar Afyonkarahisar'da, bizler Bursa'da olacağız. Diğer gün onlar Eskişehir'de, biz Kocaeli'de olacağız. Sonraki gün onlar mecliste, biz İstanbul'da olacağız" dedi.

500 kişi Uşak'a ulaştı

Öte yandan İzmir'den iki grup halinde Ankara ve İstanbul'a otobüslerle giden BMM işçilerinden 500 kişi Uşak'a ulaştı.

Cumhuriyet Meydanı'ndaki Atatürk anıtı önüne gelen işçileri CHP Uşak İl Başkanı Bülent Horasan ve bazı sendikaların temsilcileri karşıladı. Polisin geniş güvenlik önlemi altında alana giren işçiler, bir süre sloganlar eşliğinde yaşadıkları sorunları dile getirdi.

Açıklamanın ardından işçiler geceyi geçirecekleri düğün salonuna gitti.

İşçiler, sabah otobüslerle Uşak'tan ayrılıp Afyonkarahisar'a gidecek.