hourSON DAKİKA
down-arrowup-arrow

7 Türk öğrenci Harkov'dan çıkıp gara ulaşmayı başardı

KAYNAK DHA

Saldırı altındaki Ukrayna'dan tahliyeler devam ediyor. Çatışmaların en şiddetli yaşandığı şehirlerden Harkov'da günlerdir sığınakta yaşayan 7 Türk üniversite öğrencisi, bulundukları sığınaktan çıkıp gara ulaşmayı başardı. O anları da bakın nasıl anlattılar...

Haberin Devamıadv-arrow

Rusya- Ukrayna savaşı nedeniyle bölgede mahsur kalan Türklerin tahliyeleri devam ediyor. Çatışmaların en şiddetli yaşandığı şehirlerden olan Harkov'da 7 Türk üniversite öğrencisi, savaş başladıktan sonra Ukraynalılarla birlikte sığınakta kalmaya başladı. Salı günü sığınaktan çıkıp taksiyle gara ulaşan öğrenciler, dün tahliye trenine binerek Khmelnitsky kentine ulaştı. Öğrenciler buradan da otobüsle Romanya sınırına hareket etti.

Öğrencilerden Antalyalı İsa Yıldız, “Şehrin biraz dışında kalan Ulusal Havacılık Üniversitesi'nin sığınaklarında yaşıyorduk. Orası sürekli bombalandığı ve çatışma sesleri nedeniyle bizi alabilecek bir taksi ya da araç gelmiyordu. Bu yüzden tahliye trenlerine hiçbir şekilde ulaşım sağlayamadık. İki ülke heyetlerinin müzakere görüşmesinden dolayı mıdır bilmiyoruz ama çatışma sesleri azdı. Bir taksi bulabildik ve tren garına gitmeyi başardık. Gara ulaştığımızda, o gün için tahliye treni gelmeyebileceğini söylediler. 10 binden fazla insan biletsiz trenlere binmeye çalışıyor ve aşırı izdiham yaşanıyordu" dedi.

Perşembe günü saat 02.00 civarında gelen bir tahliye trenine binmeyi başardıklarını ve dün öğle saatlerinde Khmelnitsky kentine ulaştıklarını anlatan Yıldız, buradan da otobüsle Romanya sınırına hareket ettiklerini dile getirdi.

7 Türk öğrenci Harkovdan çıkıp gara ulaşmayı başardı

7 ÖĞRENCİ, 60 SAAT YOLCULUK SONRASI TÜRKİYE'DE

7 Türk öğrenci, kendi imkanları ile 60 saat süren yolculukları sonunda Kırklareli'nin Bulgaristan'a açılan Dereköy Sınır Kapısı'ndan Türkiye'ye giriş yaptı. İlayda Basmaz, Onur Önel, Emircan Karadeniz, Berke Güven, Yaren Dikici ve Seray Açil, Türkiye'ye ulaşmanın mutluluğunu yaşadı. Öğrenciler, Berke Güven'in babası Mustafa Güven tarafından sınır kapısında karşılandı. Üniversiteliler, evlerinde baktıkları kedilerini de beraberlerinde getirdi.

Rusya'nın harekatının ardından büyük korku yaşadıklarını söyleyen Sedat Kılıç, "İnsanlarda gözyaşı, hüzün var. Savaşın her türlüsü kötü. Biz de bundan çok etkilendik. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak ne kadar burada da olsak ruhen onlarla yaşıyoruz. Bir şey beni mutlu etti; Türkiye'ye giren Ukraynalı vatandaşlarının yüzleri gülüyor. Ukrayna'ya sahip çıktığı için ülkeme çok teşekkür ederim" diye konuştu.

Haberin Devamıadv-arrow

"BOMBA PATLADI, HER YER SALLANDI"

Odessa'da yaşadıklarını ve üniversite eğitimi aldıklarını söyleyen İlayda Basmaz ise "Perşembe sabahı saat 05.00 gibi bomba patladı zaten çok korktuk. Her yer sallandı. Arkadaşımız Yaren yukarı çıktı hemen, 'Toparlanalım gidelim' dedi. Ne olacağını bilmiyorduk. Allah'tan aracımız vardı, şanslı olan taraftık. Aracımız olmasaydı; biz de orada kalacaktık. Hemen Moldova'ya geçtik daha sonra Romanya'ya geçecektik fakat Romanya bizi almadı o kadar yolu boşuna gittik. Tekrardan Moldova'ya dönerek bir gece konaklamak zorunda kaldık. Bu sırada Moldova'daki büyükelçiliğe ulaşamadık, not bıraktık. Ertesi gün arandık, kalacak yerimiz yoktu, otel bulduk kaldık. Daha sonra vize işlemleri için Moldova'da 5-6 saat vize çıkmasını bekledik. Vize çıkarttıracaktık ve Romanya'nın sınırlarını açtığını öğrendik. Tekrardan Romanya sınırına geçtik. Sağ olsunlar, bizi aldılar. Bulgaristan'dan buraya geldik. 60 saattir yoldayız" dedi.

"TAHLİYE EDİLMEYİ BEKLİYORLAR"

Haberin Devamıadv-arrow

Arkadaşlarının Odessa kentinde kaldığını anlatan Basmaz, "Tahliye edilmeyi bekliyorlar hala. Ukrayna'da şu an yapacak bir şey yok. Evlerinin otoparklarına, sığınaklara iniyorlar çünkü bombalar hala devam ediyormuş. Bölge bölge çatışmalar devam ediyormuş. Yağmalamalar da başlamış. Birkaç arkadaşımızın kapısı çalınmış, biber gazıyla onları bayıltıp evlerini yağmalıyorlarmış. Orada şu anda durum iç açıcı değil. Evimiz orada kaldı, eşyalarımız, her şeyimiz; okullarımız ne olacak, bilmiyoruz. Halen yollarda olan insanlar var" diye konuştu.