Kışın D vitamini eksikliği bağışıklığı düşürüyor! D vitamini kazanmanın yolları neler?
D vitamini günümüzde birçok kişide eksik. Kışın ise D vitamini eksikliği daha da fazla görülüyor. Uzmanlar, “D vitamini almak için güneşli günleri kaçırmayın” uyarısında bulunuyor. Sabah'tan Gül Kireklo'nun haberi...
PROF. Dr. Şahin, herkese rutin D vitamini kontrollerinin yapılmasının önerildiğini söyleyerek "D vitamini eksikliği olma riski olan kişilere D vitamin düzeyi ölçülmesi ve yetersizliği ya da eksikliği olanlara uygun dozda başlanması gerekir. D vitamini eksikliği yönünden yüksek riskli kişiler ise yeterince güneşlenemeyenler, yaşlılar, koyu cilt rengine sahip olanlar, obezite hastaları, obezite ameliyatı olanlar, D vitamini metabolizmasını etkileyen ilaçları kullananlar, kronik böbrek yetmezliği olanlar, kronik karaciğer yetmezliği olanlar, emilimini bozan mide bağırsak sistemi hastalığı olanlar ve paratiroid bezi hastalığı olanlardır" dedi.
D VİTAMİNİ düzeyinin 20 ng/ml'nin (50 nmol/L) üzerinde olmasının normal kabul edildiğini belirten Prof. Dr. Şahin, şunlara dikkat çekti: " Ancak ideali 30-50 ng/ml düzeyinde olmasıdır. D vitamini düzeyinin 10 ile 20 ng/ml (25-50 nmol/ L) arasında olması D vitamini yetersizliği, D vitamini düzeyinin 10 ng/ ml'nin (25 nmol/L) altında olması ise D vitamini eksikliğidir."
TEDAVİSİNİ DOKTOR YAPMALI
YAŞLILARDA ve D vitamini eksikliği yönünden riskli kişilerde daha yüksek günlük D vitamini dozu gerekebileceğini belirten Prof. Dr. Şahin, "Böbrek yetmezliği, karaciğer yetmezliği ve hipoparatiroidi gibi ek hastalığı olanlarda tedavide kullanılan D vitamini formları ve dozları farklıdır. D vitamini ihtiyaçtan fazla alındığında vücuda zarar verebilir. Ayrıca D vitamini ile birlikte mutlaka yeterli kalsiyum alımı sağlanmalıdır. D vitamini eksikliğinin ya da yetersizliğinin tedavisi mutlaka doktor tarafından yapılmalıdır" dedi.
